Egen ansiktsmask med advokado, fil och honung


Beroende på vilken hudtyp man är så ger man olika råd om vilken ansiktsmask och hur man ska använda den. I regel brukar jag tycka att man i alla fall en gång i veckan bör lägga en ansiktsmask efter man gjort en peeling. De flesta hudvårdsmärken har flera olika masker till olika hudtyper. Det finns olika masker med olika egenskaper. En del kan man sova med och använda som en inersivkur under natten om man vill, andra är djuprengörande, utrensande, lugnande etc. Man kan även göra egna masker om man vill, för den som är händig och intresserad.

Man kan kolla sitt kylskåp hemma och blanda tex. mosad advokado, norrlänsk långfil (bäst konsistens då den är seg, annars går vanlig fil bra) och lite honung. Passar torr hy som vill ha näring och lyster. Filen innehåller låg dos av AHA som verkar återfuktande, samt peelande. Avokado är en frukt som gör underverk på såväl in som utsida. Avokado är mycket rik på E-vitamin och antioxidanter som verkar både återfuktande och föryngrande på torr hy. Honung verkar både rengörande och återfuktande.




Egen mask med ingredisener från inlägget i mitt projektarbete från hudterapeut utbildningen.

_________


Kommentarer
Postat av: ♥ L A I L A ♥

Du verkar vara så snäll :)

2010-11-17 @ 19:22:16
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: amandawilhelmsson

sv: får jag undra, vad menar du med nordsvensk? ;p

2010-11-17 @ 21:47:30
URL: http://amandawilhelmsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jag hade ganska ljust innan & lite mörkare utväxt som jag ville ha bort men behålla det ljusa som såg naturligt blont ut då det inte var blekt utan ljusbrun som blekts av solen..typ:) Men då blev bottenfärgen väldigt mörk då hon skulle fixa det & längderna knappt någon skillnad. För att jag inte skulle få tusen olika färger i håret blev det helmörkt :) Men jag valde det själv då jag hellre ville ha en kall brunfärg & inte en rödbrun :)

Lite lång beskrivning! :)

2010-11-18 @ 09:01:49
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0