Egen fuktspray

Den var nog en bra upplevelse att arbeta på Cinderella. Luften är väldigt torr på båtar pga. ventilationen. Vi hade ungefär 12 % i vår hytt, och man rekommenderar att man bör ha en luftfuktighet mellan 40-60 %. Så under dessa 8 dagar som jag arbetade där missbrukade jag fuktspray för att min hud inte skulle bli för torr. En del som arbetade på båden flagade en hel del och det vill man ju unvika. Man åldras mycket snabbare med en uttorkad hud. Jag ska ut imorgon igen för några dagar så då tänkte jag ta med mig en massa fuktspray igen. Man kan göra sin egen fuktspray enkelt om man vill..

Koka upp vatten så det blir destillerat
Droppa i några droppar eteriska olja som exempelvis neroli, rose eller lavendel.

Häll ner i en flaska med spraypump.
KLART!!

Man kan även ta lite olja som löser sig bra i vatten. Ekologisk och kallpressad så klart.

___________

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej, jag jobbar på en av vikinglines båtar, vecka/vecka under sommaren, annars extra inhopp. Luften är VÄLDIGT torr... har du fler tips på hur jag kan hålla min hud i skick, trots mitt arbete ombord?



Måste tillägga att jag har atopisk hud, och därav är extra intresserad av naturlig hud vård där färg och doft ämnen är ovanliga/knappt förekommande.



Svara gärna till min e-mail. Kram! :)

2011-04-06 @ 22:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0