Egen hårinpackning med advokado, olivolja, äggula


Nu så här vid mörkets ingång på hösten, där kylan tränger sig allt djupare ner i skinnet. Kan det vara mer lägligt att pyssla om sig själv? Så här strax innan jul är plånboken en aning ansträngd, så varför inte göra en egen hårinpackning?

Gå ut i köket och leta resa på:

1 advokado
2 - 4 msk kallpressad olivolja
1 äggula

 
Blanda till en äcklig sörja, helst mixer. Tvätta håret med schampo och häll sedan ner röran i håret som du masserar in. Virra in i en handduk eller plastfolie och låt verka 10 min. Utmärkt tillfälle att skrubba kroppen, göra en ansiktspeeling och mask etc. Föna håret sen torrt. Kan bli lite fett, så man kan duscha om håret efter igen. Våran egna bystdrottning miss Gynning, använder sig av den här hårinpackningen (har jag fått berättat för mig av en kund.)

Denna hårinpackning är bra till trött, slitet och torrt hår. Ger näring, lyster och glans.

________

Kommentarer
Postat av: Ewa

Tack för alla goda råd o tips du skriver i bloggen. Jag tycker bla det var intressant att läsa när du skrev om bla mary kay vad de egentligen innehöll. Har du tid och energi att lägga ner, skulle det vara intressant att läsa om fler märken som finns ute i handeln vad de egentligen innehåller.. Tex make up store, body shop osv. Bara ett förslag om du får idétorka någon gång :D Puss vännen

2010-11-20 @ 08:41:47
Postat av: isabella

vart kan man köpa serum ?:)

2010-11-20 @ 15:10:58
URL: http://donotsayashit.blogg.se/
Postat av: Mej

min mamma testar det här just nu

checka min blogg ;'d

2012-03-13 @ 14:41:45
URL: http://mspkajsiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0