Moor Mud


Varit lite tomt med inlägg den senaste veckan som ni kanske märkt. Jag har varit iväg och arbetat på Vikining Line - Cinderella, på deras SPA-avdelning. De arbetar med Kerstin Florian. En svensk kvinna som visste redan i unga år att hon ville arbeta med naturlig skönhet. Ett SPA-märke som funnits länge. De säger att de är helt naturliga men det är de inte. Vi på SPA-avdelningen pratade en hel del om olika märken och ingredisenser. Ibland måste man fuska fram resultat på kemisk väg, ansåg vi. För skulle man ta allt från naturen skulle det skapa problem i växt- och djurlivet. Som exempelvis Hyalronsyra som finns naturligt i tuppkam. Jag skulle då hellre ha en produkt som framställer det kemiskt än att döda tuppar för deras tuppkam. 

Jag använde mig av deras Moor Mud - masque under vistelsen. En djuprengörande mineral- och näringsrik svart lera som har ett PH värde på 4,2 (huden är 5,5). Den är som en peeling och mask som man kan lägga 2-3 ggr i veckan. Jag tycker en gång i veckan räcker för min del. Den är helt naturlig och innehåller inga tillsatser. Den har ett bra pris på ca 314 kr. Viktigt att tänka på är att lermasker tappar sina egenskaper när den blir torr så återfukta masken hela tiden genom att exempelvis spraya fuktspray, ha en blöt handduk över eller stå i duschen. Man kan även packa in fötterna, håret och kroppen med denna härliga lera. Minus för produkten är nog lukten och att den kladdar.


____________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0