Anti-wrinkle eye pads


Idag var jag på begravning. En mindre rolig tillställning. En biverkning av begravning brukar vara hejdlöst gråtande, vilket i sin tur resulterar svullna ögon. Jag får väldigt svullna ögon av lite tårar så jag vill inte ens tänka på hur mina ögon kommer se ut imorgon.


Jag har förberett lite så jag har lagt ett par Anti-wrinkle eye pads från BABOR i kylen som ska hjälpa mig att reducera dessa härliga svullna ögon. Dessa är mer av gelé än de senasational eye pads som jag annars brukar använda. Dessa innehåller hyaluronsyra, hibiskus extrakt och tripeptider som ger vacker hud runt ögonen genom att reducera fina linjer. Huden runt ögonen är särskilt avslöjande på ålderstecken. Speciellt på sommaren, när huden runt ögonen ansträngs när vi kisar med ögonen för solens härliga ljus. Detta kan snabbt leda till rynkor i ansiktet pga torrhet samt för stark corrugator muskel som är vår bekymmerrynka mellan ögonbrynen. Hibiskus extrakt liknar Botox, och fungerar muskelavslappnande samtidigt som det minskar utryckslinjer och jämnar ut huden. Tripeptid stimulerar hudens egen hyaluronsyra produktion. Huden blir mer intensivt återfuktad inifrån och ut, samt hjälper huden att bibeålla fukten.

Så dessa uppfriskande gelé kuddar ska ge en kylande effekt samtidigt som huden återfuktas. Så jag får se om de hjälper mot mina svullna ögon. Om inte annat kommer det vara skönt med kylan på huden.



Jag vet inte vad de kostar i sverige men i Tyskland kostar 10 st engångsförpackningar 39 euro. Jag har endast köpt en förpackning att testa. De sitter på bra på huden att du kan hoppa med dem när de ligger på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0