Hawaiian Tropic Moisturising lip gloss


Igår när jag var på Kicks och köpte en ny mascara så såg jag i kassan att det låg Hawaiian Tropic Moisturising lip gloss med olika smaker och SPF 25. Blev föga överraskad eftersom Hawaiian Tropic är typ endast känd för kokosolja som man smörjde in sig med när man var yngre. Den som kokade på huden, gav en brun bränna och fick alla flugor samt insekter att lockas till sig. Sen var det ju ett plus med SPF 2, för starkare än så använde jag inte då. Nu är det mellan SPF 20 - 30.

Men tillbaka till dessa läppglans. De är säkert superhärliga och luktar gott med sina smaker av papaya, mango etc. Tjejen i kassan berättade hur fantastiska de var samt att det är återfuktande i minst 12 timmar. Sen att det är UVB och UVA filter i dem. Jag kunde inte låta bli så jag tittar in ingredienslistan och säger att så bra kan de inte vara med de här dåliga ingredienserna. Mineralolja som första bas och sen bara kemiska ämnen. Mineralolja och sol känns kladdigt och tilltäppande. Recentioner jag läst på nätet på olika köpsajter står de att de är tunna och känns inte bra alls. Ingen jag kommer att köpa eller använda. Förra året använde jag MD men i år ska jag testa någon annan.

Men för den som vill så kostar de 39 kr. Man ska alltid bilda sin egen uppfattning :-)



________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0