Behandling med LED-light


Jag var i Härnösand ett par dagar under min semester och hälsade på Teres. Vi åkte ut till hästarna hon rider och träffade på den vägen ägarinnan Andrea som äger ett par underbart fina hästar. När vi gick in och tog oss en liten fika så berättade hon om LED-light behandling. Jag som trodde jag hade koll på det mesta min branch men tydligen är fallet inte så. Med vad är då LED-light behandling?

BAKGRUND
I grund och botten så kommer faktiskt LED-light behandling från NASA. De hade märkt att det behövdes ljus för att astronauternas sår skulle läka när de var på rymdresor. Utan ljus läkte inte såren och växterna överlevde inte.
Så då började Dr Harry Whelan på Medical College of Wisconsin den första forskningen, i samarbete med NASA och DARPA, (Defence Advaced Research Projects Agency). I hans studie fann man att lysdioder ökar cellens energi och påskyndar läkningen, förbättrar och stabiliserar kroppens allmäntillstånd. Dr Harry Whelan använde Quantum Devices LED Warp 75™, utrustningen som under kliniska studier visats kunna stimulerar cellernas tillväxt upp till 150-200%. Kliniska prövningar på behandlingar genom LED ljusterapi har genomförts och resultaten är offentliga och mycket framgångrika, bland annat genom NASA/DARPA finansierad forskning i USA.



VAD GÖR LED-LIGHT MED KROPPEN?
När du skadar din kropp i form av skada, inflammation, överansträngning etc. så blockeras energiomsättningen i cellen villket leder till celldöd. När man använder sig av LED-light så strålar man kroppen med LED ljus som är en elektromagnetisk energi, så ökar cellförnyelsen samt att ljuset stoppar celldöden. ATP är den största bärare av energi i cellen. Om ingen ATP tillförs i cellen så upphör alla funktioner i cellen att existera. Om ATP funktionen ökar så tillförs näringsämnena i cellen snabbare och slaggprodukter försvinner lättare tack vare den ökade energin. Om cellen nu hunnit dö så hjälper LED-light kroppen att öka sin cellförnyelse med 250 gånger. Som alla vet är kroppen uppbyggd av celler så ni förstår väl hur fantastiskt detta är?

Vem kan behandlas?
Alla kan behandlas med div. krämpor. Andrea arbetar mest med hästar och andra djur. Hon har sett fantastiska resultat av denna maskin.

Innan ledljusbehandling

3 dagar gammal sår på ballen

Efter en ledljusbehandling
Dagen efter första LED-behandlingen.
Det har börjat dra ihop sig
Efter två ledljusbehandlingar
2 behandlingar senare
Ny fräsch vävnad
Efter tre ledljusbehandlingar
3 behandlingar senare
Efter fyra ledljusbehandlingar
4 behandlingar senare och 6 dagar efter första behandlingen, nyskodd

Ni ser själva vilket fantastiskt resultat det ger. Det kan ta flera månader för balltramp att läka på hästen. Finns fler bilder på hennes hemsida.

MEN ÄR DET BARA HÄSTAR SOM KAN BEHANDLAS?
Nej, både djur och människor kan behandlas med LED-light. Jag som arbetar inom skönhetsbranchen kommer använda denna maskin till behandlingar för kroppen vid ex. axelskador, nackspänningar, golf-, mus- och tennisarmbåge men även till acne och eksem. Först massage på problemområdet och sen behandling med LED-light. Man kan även behandla ärrvävnad. Maskínen har oändligt stora behandlingsområden, det är bara brist på fanatsi som kan hindra en. När jag var hemma hos Andrea provade jag maskinen på mitt knä där jag har en gammal idrottsskada som gick väldigt illa. Jag kände ökad värme och det ilade upp till höften via vastus lateralis. Jag skulle behöva fler behandlingar för att märka ett större resultat men Teres som var där hade en överansträngd brachioradialis som hon behandlade, och efter den behandlingen kunde hon vrida handleden igen till vänster, vilket hon inte kunde göra innan.Optiker, gynekolog, massörer, naprapater, posetopater, hästuppfödare, travtränare, hovslagare etc. har sett maskinens fantastiska verkan och använder maskinen i behandling.

Andrea kan ni finna i Härnösand. Hennes hemsida med kontaktuppgifter och mer info om behandligen. Man ka även där läsa om case study och referenser, se bilder etc. Hon har dessutom billiga behandlingspriser, och är även hovslagare. En perfekt combo.




Kommentarer
Postat av: Andrea Gustafsson

Jättebra inlägg Michelle! Tack så mycket! Mvh, Andrea

2011-08-07 @ 13:05:26
Postat av: Teres Norlund

Skitbra Michelle. Du kan skriva du. Mitt intresse fångade du direkt. Inte tänkte på att skriva en bok??? En allt i allo bok? kramis

2011-08-08 @ 21:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0