Unna dig en Massage


Jag är lite ledig från jobbet nu så då passar jag på att behandla mig själv. Så igår var jag hos min underbara naprapat i Hägersten. Idag ska jag dit igen för lite härlig massage. Finns det något som är så populärt och uppskatat som massage? På jobbet görs det en hel del massage och kunderna är väldigt nöjda när de går därifrån.

MEN VAD GÖR DÅ MASSAGE?
Massage kan utövas i många former och under delvis olika förhållande, alltifrån enkel beröring för hemmabruk till avancerad massageterapeutisk behandling av skada. Massage har både rehabiliterande och förebyggande effekt och kan användas som behandlingsform i många olika sammanhang. Varför massage och vad gör det för nytta?

De positiva fysiska och mentala effekterna är många:

  • Gör spända muskler mjuka och elastiska
  • Ökar blodcirkulationen i musklerna
  • Ökar lymfcirkulationen
  • Stärker immunförsvaret
  • Har en avslappnande effekt på kroppen
  • Ger en djupare och lugnare andning
  • Påverkar kroppens inre organ på ett positivt sätt
  • Ökar utsöndringen av vätska och slaggprodukter i kroppen
  • Ger en ökad kroppskännedom
  • Motverkar ärrbildningar efter skador i muskelvävnad och andra mjukdelar
  • Har god effekt på träningsvärk och ansträngda muskler i idrottssammanhang
  • Motverkar spänningar vid smärttillstånd
  • Motverkar stress
  • Har en lugnande effekt på nervsystemet
  • Ökar vår koncentrationsförmåga
  • Ökar kroppens allmänna välbefinnande
(källa: kroppsterapeuterna.se)



Massage är väldigt bra, man använder det vid många tillfällen. Jag brukar ge min katt massage vilket hon tycker om väldigt mycket. Men man kan även ge massage fast en taktil sådan som beröring till de som har bokstavssjukdomar eller de som varit med om trauma. På SPARADISET tar vi:

20 min - 350 kr
35 min - 450 kr
50 min - 645 kr
65 min - 745 kr
90 min - 995 kr

Priserna brukar ligga runt det här i Stockholm men det finns även dyrare ställen. Det är inte mycket pengar om man tänker till effekterna. Gör dig själv en tjänst och unna dig en massage... Om inte annat kan du skicka partner på en helgkurs " massage för hemmabruk" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0