Goldwell Dualsenses Ultra Volume

Jag gjorde en blixtvisit i Norrköping för att hälsa på en underbar vän och ett ex för middag och lite drinkar. När jag är i Norrköping försöker jag passa på att gå förbi Hårvårdsbaren där det finns alla sorters shampoo, balsam, gele, spray, hårfärg etc. Brukar lida av enorm beslutångest när jag är där. Den här gången passade jag på att köpa salongsförpackningar eftersom jag inte är i Norrköping så ofta.

Jag har ganska tjockt och tungt hår med många och fina strån. Nu när jag börjar spara ut håret så blir det väldigt tungt. Så när det är torrt och rent så ligger det som slickat och spikrakt längs ansiktet. Jag klipper upp håret var 10:e vecka men endå blir det tungt. Så för att få volym i det brukar jag få locka det med plattången och sen fixera lockarna med ett vax från Lanza som nästan är som klister, och en massa sprej. Fast ett par timmar senare börjar de räta ut sig.

Men i alla fall så när jag var på hårvårdsbaren i Norrköping köpte jag Goldwell Dualsenses ultra volume shampoo och balsam för riktigt bra pris. 

1,5 l shampoo för 299 kr (ord salongspris 498 kr)
750 ml balsam för 99 kr (ord. salongspris 319 kr)

Goldwell Dualsenses Ultra Volume Shampoo 1,5 LiterGoldwell Dualsenses Ultra Volume Conditioner 750ml

  • Schampo med ultralätt gelékonsistens för mild rengöring och extra styrka
  • Balsam med ultralätt gelékonsistens som stärker håret och gör det lättkammat
  • Den perfekta lösningen för maximal volym i håret
  • Innehåller multimineraler för märkbart ökad voluym som ger en känsla av att ha "mer" hår
  • För fint till normalt hår
Så idag efter spinning längtade jag mer än någonsin till duschen för att testa shampoo och balsam, som by the record, luktade fantastiskt gott. Blå gelé som verkar lugnande och milt rengörande. Även min kille tyckte det luktade gott och kändes bra i håret (han har lika tjockt hår som jag, men jag tror inte han gillar tanken att det ska öka volymen så den biten uteslöt jag). Ska testa ut den här ett par månader för att se om volymen blir bättre , för flaskorna lär räcka länge. Har ni vägarna förbi hårvårdsbaren så får ni kika in där och fynda...

___
Update:
Jag ska inte använda dessa fler gånger för det kändes som att man hade vax i håret efter duschen. Håret blev stripigt och fett samt att det kändes som man lagt i vax. Det sa även frisören som skulle styla mitt hår, efter det hamnat en brun hinna på plattången fast att håret var nytvättat. Detta schampoo passar de som har tunt och rakt hår. Inte tjockt och mycket hår som jag har.

Goldwell


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hur tycker du att produkterna verkar fungera? Får du mer volym av de?

Tacksam för svar!

2011-08-17 @ 16:13:19
Postat av: michelle

Jag får mer volym det tycker jag helt klart men vet inte om mitt hår gillade schampot så bra än för det blev flottigt väldigt fort. Ska ge det en provtid och se om det beror på övergången :)

2011-08-20 @ 12:16:37
URL: http://skonhetsexperten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0