Neu Lash


Känner ni av julhetsen? Jag kan inte förstå att det är julafton redan imorgon, jag har inte ens fått in en julkänsla. Det har varit grymt mycket att göra den här veckan på jobbet, har till och med fått kalla in extra personal de flesta dagar och då är vi endå ett par stycken som arbetar. Idag tänkte jag berätta om vad jag skulle vilja ha av tomten (som oftast är min utklädda platspappa).

Det är inte årets nyhet, men produkten har inte funnit så länge i Sverige. Jag kom i kontakt med den för 2 år sen. Jag pratar om Neu Lash. Ett ögonfransserum som ska ge längre, tätare och ibland även mörkare fransar. Det är många faktorer som påverkar ögonfransarna. Flertalet produkter såsom mascara, ögonfransböjare, sminkborttagningsmedel, blekning och färgbehandlingar, användandet av lösögonfransar (med lim) samt mediciner försvagar alla ögonfransarna. Dessa produkter kan orsaka brytning, förtunning, blekning samt för tidigt fransavfall. Åldrande spelar också en stor roll då det minskar kroppens egen produktion av nya fransar.

När man använder Neu Lash så ska man pensla på serumet längs ögonfransraden en gång om dagen på kvällen. När man har använt det i en månad börjar man använda det varannan dag och sen två ggr i veckan för att behålla fransarna långa. Det finns dock sidor på internet där andra berättar om hur de tappat alla fransar och/eller fått hår på andra ställen i ansiktet. Finns det skäl att misstänka att du är allergisk. Testa hudens reaktion före användning. Rengör ett hudområdepå armen och stryk på lite med penseln. Om huden reagerar med sveda och irritation inom 24 timmar bör du inte använda denna produkt.

När du slutat använda neuLash ,återfår fransaran/brynen sin vanliga längd inom loppet av 60 dagar.

Försökte hitta vad de hade för ingredienser men alla skriver bara om protiener , vitaminer och mjukgörande ämnen. Men på Neu Lash hemsida hittade jag den här:

Innehåll
Okta/Koppar/Oligopeptider- en effektiv kombination av aminosyror, proteins beståndsdelar


Isopropylkloprostenat - ett fettsyrederivat med förnyande och läkande egenskaper


Natriumhyaluronat - Hhyaluronsyra, en vattenbindande ingrediens


Biotin – Vitamin H - del av B-vitamingruppen, ett essentiellt näringsämne med förstärkande egenskaper


Panthenol - Provitamin B5, ett föryngrande, fuktande och lindrande ämne


Pantetin - en aktiv form av pantotensyra, ger en lindrande och fuktande effekt kombinerat med antioxidation


Hydrolyserade glukoaminglykaner - ett högeffektivt fuktande/hydrerande ämne som har en hårbalsamlik effekt


Allantoin - från vallört, lindrande och mjukgörande egenskaper

Frö-extrakt från pumpa-växten Cucurbita Pepo - högt innehåll av essentiella fettsyror, mineraler såsom zink och järn, B-vitaminer, aminosyror och fytosteroler


Dikalium-glycyrrhizat - ett laktritsrotextrakt som har lindrande och glansgörande egenskaper som skyddar mot irritation och rodnad



Pris: 3,2 ml (ca 3 mån behandling) 895:-, 6 ml (ca 6 mån behandling) 1595:-. Billigare om man köper från England eller Usa. Beställer man från USA kan man räkna med att man får betala momsen i tullen.

Före och efter behandling


 

Många kunder som jag har använder Neu Lash och de har väldigt fina och långa fransar, dock får en delö väldigt spretiga raka fransar. Dock tycker jag att jag inte fick längre fransar när jag använde detta utan jag fick en reaktion med blåsor under ögonlocken som gjorde att jag inte kunde ha linser, men det var bra det för då tog jag tag i att operera mina ögon med laser :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0