Jane Iredale


Idag har jag varit på Dermalogicas huvudkontor Skin Concept vid Hammrby Sjöstad, och shoppat lite smink och en hel del vax som vi verksamma i branschen får göra. Köpte 3 påsar av vaxet jag pratade om i tidigare inlägget. Nu ska det vaxas. Måste vara ett av världens bästa vax att arbeta med när det gäller intimvaxning ifall någon är sugen på brasilansk vaxning eller hollywood...

Köpte även smink från Jane Iredale som jag tycker är ett bra mineralsmink. Jag använde Id. Bare minerals förut men tyckte att den inte alltid täckte så pass mycket som jag ville. Vet inte om ni som använder Id, tänkt på att när man tar kort så blir man blekare pga. att pigmenten i sminket reflekterar inte ljuset bra. Det gör däremot Jane Iredale. Så idag köote jag pressad minerlfoundation, samt rouge. Men jag köpte även flytande foundationen för dagarna jag vill ha en bra kvälls make up och inte vill att fina linjer ska synas så tydligt, som det kan göra när man har foundation i puderform som gärna lägger sig i fina linjer medan flytande fyller ut dem. En äldre hy ska ha flytande foundation och inte i puderform då detta gör att de ser äldre ut.

Jane Iredales mineralsmink är lätt, luftigt och rent och därför skonsamt. Det är bevisat läkande för problemhy och tenderar att motverka acne. Produkterna innehåller naturliga mineraler och inga artificiella ämnen som parfym, talk, eller konserveringsmedel enligt deras hemsida. Mineralerna har den positiva sidoeffekten att de fungerar som solskydd (spf 20) och makeup - resultatet blir ofta mer naturligt och ger huden en fantastisk lyster. Enligt hemsidan är produkterna från Jane Iredale så effektiv att den rekommenderas av plastikkiruger, dermatologer och professionella makeup artister. Jane Iredale innehåller de mest vårdande ingredienserna, innehåller inte vismut (som Id) som kan vara kliande på huden, utan i produkterna finns Boronitrit som är ljusreflekterande, man ser ej porer eller linjer lika mycket, huden ser slät ut. Du hittar Jane Iredale där det finns utbildade hudterapeuter hos vilka du kan få rådgivning och handla produkter. Sminket säljs inte överallt men är lätt att hämta hem från nätet.

Jag tycker att designen lockade väldigt mycket då den flytande foundationen består av små pigmentkulor och en vätska som man pumpar upp på en fuktig make up svamp. Den känns väldigt lyxig. Sminket täcker väldigt fint och ser supernaturligt ut! Dock väldigt dyrt - men så värt det. Får väl ångest när fakturan kommer...

 ________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0