Restylane


Tiden går väldigt fort så därför tar det ibland en väldigt lång tid mellan uppdateringarna. Idag tänkte jag berätta om Restylane. Jag har tidigare skrivit om Botox, som jag även är en ganska stark motståndare för. Restylane tycker jag lite bättre om i alla fall.

Varje ansikte har en historia, och med hjälp av Restylane kan du förändra din. Restylane skapades för att släta ut oönskade rynkor, föryngra och återge huden volym eller helt enkelt hjälpa till att markera läppar och ansikte med mer synliga drag. Resylane är baserad på Hyaluronsyra som även finns naturligt i kroppen och i naturen hos exempelvis tuppkammen. Hyaluronsyra binder sin egen vikt många hundra gånger.

När man tar en behandling med Restylane så sprutar man in en gel som innehåller hyarulonsyra. Man får en lokalbedövning och sen sprutar man in gelen på önskat ställe. Man kan få reaktioner som bör försvinna på 1-2 dagar som rodnad, svullnad, smärta, klåda, blåmärke eller ömhet. Effekten kan vara upp till ett år eftersom kroppen långsamt bryter ner Hyaluronsyra. Jag är sugen själv på att kanske testa en liten spruta mest för att vara insatt då många av mina kunder har använt sig av just Retylane. Priset variera kraftig mellan salong och städer.

Det man bör tänka på när man går till mig för en behandling är att vid massage av området så ökar man lymfsystemet, vilket kan medföra till att Restylane tas upp mycket snabbare av kroppen. LPG face lift är ett exempel på just en maskinell massage som stimulerar lymfsystemet. Fast använder man sig av LPG facelift så behöver man inte restylane heller för maskinen ger samma resultat på huden, dock ej läppförstoring. 

_____________

Kommentarer
Postat av: S

Vad innehåller den mer än hyarulonsyra?

2011-01-16 @ 17:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0