Ta hand om dina fötter


Var ute igår och såg någon båtrace vid jungfrusund vid Ekerö, här i Stockholm. På kvällen bjöds det upp till utgång vid hamnen så klart. Det var en riktigt stekare fest och man kände den ytliga attityden komma krypande över oss. En i vårt gäng sa att han inte sett så mycket silicon sen han gjorde om badrummet. Haha.

Men i alla fall det jag vill komma till. Ladies och guys. Snälla snälla smörj in era fötter. Det var som igår när de stod där, hur fina tjejer och killar som helst men så låter man blicken glida ner och ser till sin fasa förskräckliga fötter som är torra, förhårdnander och kanske till och med hälsprickor. Det passar inte riktigt in i bilden när allt annat är fint på personen. Varför förstöra ett par fina sandaler eller skor med ett par misskötta fötter? Ni har säkert sett det själva med. Dock kan man ju få hälsprickor vid lättare övervikt, medicin eller sjukdom, men oftast är det tyvärr misskötsel av fötterna.


Foto från: akillies fotvård

Ta hand om dina fötter, för du kanske inte ser det men andra gör det. Det finns många cremer där ute men olika egenskaper, så nog allt ska du finna en creme som passar just dina fötter. Du kan även göra en oljeinpackning med olivolja och någon härlig eterisk olja som exempelvis lavendel som verkar läkande. Trä på en platspåse på varje fot och ner i ett par sockar. Ha dem på framför tv:n eller sov med den en natt så har du mjuka och fina fötter dagen efter. Bästa effekten får du om du filar fötterna innan så att all död hud försvinner så att oljan/cremen tränger in lättare i huden (det ger inte så mycket effekt om det är torr död hud som inte släpper in någon näring/olja/creme alls). Så iväg med dig nu och smörj in dina fötter, de är de allt värda efter hur mycket du använder dem varje dag :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men usch vilka äckliga fötter... jag ska börja smörja in mina så jag slipper såna där fötter.. URK

2011-07-04 @ 13:06:37
Postat av: Emma

Själv är jag helt värdelös på att ta hand om mina fötter, men riktigt sådär ser de inte ut iaf ;) Men skall nog göra en liten behandling i helgen så de blir finare :D Naglarna är bökigast att hålla på med!



Ang Dermanord så tror jag att jag skrev en kommentar här tidigare.. Att det verkar som huden blivit något bättre. Men så i veckan så bröt det ut en del småfinnar igen... pannan och hakan är värst drabbade... :/

2011-07-08 @ 18:42:57
URL: http://emmasfotografi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0