Sensational eye pads


Så här dagen efter en härlig kväll med vin och sprit, så känns det som att man har halva Sahara-öknen i ögonen. En ögonmask som jag tycker är helt fantastisk för såna tillfällen är Babors sensational eye pads. Dessa pads verkar kylande och återfuktande. Reducerar vätskeansamlingar och ger omedelbar återfuktning. Man lägger masken i kylen och har den på i ca 15 min under ögonen, och det ser ut som du sovit en hel natt. Perfekt efter en lång resa eller som en snabb uppfräschning inför en stor fest.

Vad innehåller då denna ögonmask? Dess aktiva ingredienser är:

* Actiflower (jästexktrakt med vitaminer) - reducerar påsar under ögonen samt stärker elasticiteten i kapilärerna.
* Panthenol - verkar lugnande
* Glycerin - en återfuktare

Jag säljer dem på salongen (sparadiset, östermalm) för 39 kr/st. Prisvärt och helt klart så pass bra pris att man kan ha några hemma. Förvara dem i kylen och ta fram dem vid behov. Kanske för ett speciellt tillfälle eller när du känner dig enormt trött med svullna och mörka ringar under ögonen. Används på väl rengjord hy under ögonen. Dra bort den skyddande filmen från padsen och placera dem under ögonen med den glansiga sidan mot huden. Låt verka minst 15 min. Padsen bör ej återanvändas. Lägg en återfuktande ögoncreme. Jag brukar ha min i kylen, speciellt eye gel är helt fantatsisk att ha i kylen.

__________


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: en spa och friskvårds utbildning:)

2011-03-13 @ 09:43:12
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

sV: haha jaha förlåt, det var ett gammalt inlägg så såg bara att jag fått en ny kommentar på "plugga":P

det är en utbildning här i övik och umeå där jag bor faktiskt, 2 årig :)

2011-03-13 @ 11:12:18
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: ja fast det är främst i örnsköldsvik utbildningn äger rum faktiskt:) jo jag har hört om en del ändringar, att man kan hoppa vidare på ex hud-terapeut osv :) det känns spännnade!

2011-03-13 @ 13:14:15
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: m en vad bra det känns att höra, har tvekat ett antal gånger men jag ska söka in nu i veckan!:) bor du fortfarande här i övik?:)

2011-03-13 @ 16:43:42
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: jaså där ser maN! ja världen är bra liten:D

Tack så mycket! :)

2011-03-13 @ 18:01:18
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0