Skönhetskväll å la Michelle


Igår hade jag en pysseldag för mig själv. Fick en sådan huvudvärk och tryck i ögonen efter besöket hos kiropraktorn så träning kändes utesluten då jag tröståt lite kärleksmums som jag bakade. Så igår blev det Michelle-dag. Så hur går en skönhetskväll å la Michelle till?

Började med att vaxa mig själv, benen och en intimvaxning. Jag har mycket och mörka hår så det blir bättre att vaxa så jag inte irriterar huden med rakning varje dag. Känner mig fräsch och ganska het faktiskt. Jag vaxar mig ungefär var 4-6 vecka och brukar bara behöva spara håret någon vecka, så under mensveckan får det växa på. Håret blir mjukare mot när man rakar och håret blir lite glesare. Brukar vaxa armhålorna med men Malin testade vaxet på mig i veckan så då slapp jag göra det. Får man håret i tillväxtfasen så har hårsäcken en vilofas på upp till 3 mån så då slipper man lite hår ett tag. Ska ta tag i laser sen när jag läst in mig mer på ämnet.



Sen fick fötterna en liten uppfräschning med filning, nagelarbete samt en ny lackning i OPI:s lack. Brukar fixa mina fötter 2-4 ggr i månanden. Fina fräscha vårfötter. Jag visar fötterna varje vecka då jag dansar och inte får ha strumpor på mig så då måste jag ha fina fötter året runt. Brukar ha ett nytt lack varje vecka men nu börjar färgerna ta slut så dags att köpa lite nya.



Jag har en ganska torr hårbotten så jag brukar smörja in hårbotten ibland med solrosolja eller mandelolja blandat med eterisk lavendel, som får verka en stund innan duschen. Oljan återfuktar och lugnar hårbotten. Idag använde jag mig av Kerstin Florians lavendel body oil som är solrosolja och eterisk lavendel. Perfekt till torr hårbotten. Sen måste jag använda mig av bra schampo som inte torkar ut för mycket så för tillfället använder jag Dermanords hair & body schampo med doft av rosmarin. Den torkar inte ut min hårbotten och den doftar fantastiskt. Oljan gör håret mjukt och slikeslent med en fin hårbotten. Värt att testa för de som flagar lite från hårbotten, det behöver inte alltid vara mjäll.



Medan oljan verkade på hårbotten så tvättade jag rent ansiktet från dagens smink och lade Exuviance 20% AHA-syra som fick verka ca 10 min. Aha peelar lite bättre än en kornpeeling samtidigt som den ökar cellförnyelsen och gör min hud len och lystergivande. Jag brkar även lägga brynfärg här någon gång i månanden men praktikanten på jobbet fick öva på mig i veckan så det behövde jag inte göra den här gången. Sen var det dags för återfuktning så det blev en kylande ögonmask och en återfuktande peeloff mask. Babor har en fantastisk ögonmask som man lägger i kylen. Efter 15 min var det dags för den efterlängtade duschen. Håret känns flottigt efter oljan så skönt med dusch. In under varma härliga strålar och låta kroppen peelas med Dermanords bodyscrub + peelingvante. O jag vet, man ska inte peela kroppen efter en vaxning utan innan men idag orkade jag inte bry mig då dagen skedde på impuls. Jag peelande inte så hårt.



Efter duschen smörjde jag in hela kroppen med sheasmör som verkar mjukgörande och återfuktande. Ansiktet fick sig några återfuktande ampuller och en härlig återfuktande creme.



Kände mig som ny och fräsch efter min härliga lilla pysselkväll. Den var välbehövlig. Killen tycke jag var len och mjuk över hela kroppen. Han blir helt fascinerad över hur man kan vara så len och mjuk. Bra hud- och kroppsvård säger jag!!

Så är min pysselkväll som jag brukar unna mig ganska ofta men det tar lite tid. ca 2 -3 timmar får man räkna med så det gäller att planera sin tid väl för att få ihop det om man har andra åtagande som man måste göra. När man får familj sen lär det inte finnas lika mycket ork och tid.
___________

Kommentarer
Postat av: Ewa

När ska jag komma på skönhetskväll hos dig då? Låter som något jag skulle behöva! Är oxå sugen på det där med laser. Fast inte utbilda mig utan få bort allt hår! De har ofta annonser om det här i Kalmar. Ännu en grej att spara till :P

2011-03-11 @ 15:55:06
URL: http://freijan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0