Baborganic


I April ska jag och en till tjej från salongen till Tyskland för en utbildningsvecka hos Babor. Vi ska få besöka deras institut i Aachen. Vi har inte fått någon mer info än när flyget går och att vi ska få inspirerande dagar med en massa information av andra Babor-kollegor. Spännande spännande. Längtar verkligen. Ska fråga hur mycket som helst och mest om Baborganic.

Babor har ganska nyligen lanserat en Baborganic serie som inte innehåller Peg-oljor, parabener, mineraloljor, syntetiska färg- och doftämnen etc. Huvudingredienserna är glasiärvatten, edelweiss, oxygen energy. Produkterna ska ge fantastiska resultat till Rosacea, acne och hyperkänslig hud. Deras sockerpeeling till ansiktet är helt fantastisk och grymt mysig att arbeta med. I deras babororganic har de tyvärr inte HY-Öl som de tog patent på 1955. Detta är något jag med ska fråga när jag är i Aachen om varför inte HY-Öl inte är organisk.

 
Jag ska testa Baborganic efter jag testat klart det vanliga sortimentet som jag håller på med nu. Jag är ju tyvärr ett stort fan av hylaronsyra men det går inte att få naturligt för då får man slakta tuppar för deras tuppkam, och det är ju inte så djurvänligt. Hylaronsyra finns inte i Baborganic men finns i det vanliga sortimentet så får kanske använda mig av ampullerna som innehåller koncentrerade doser av det.

___________

Kommentarer
Postat av: Susanne

Gud va kul =) Ann-marie Börlind använder Hylaronsyra i sina produkter men de räknas som ekoligiska ändå. De har vissa ämnen som är naturidentiska typ hs och en annan syra som jag inte minns namnet på.

2011-03-04 @ 06:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0