Decubal

Idag fick jag hem ett nytt paket från Buzzador. Jag har tidigare berättat att man får ta del av olika kampanjer genom att testa ut nya produkter kostnadsfritt enligt sin hobby. Jag har självklart valt skönhet :) Gå med du med idag:

Anmälan till Buzzador


Så idag fick jag hem ett paket med Decubal. Produkter mot torr hy. Produkterna ska vara för mycket torr och känslig hy samt utvecklad av nordiska hudläkare som är vana vid vårt klimat som bidrar till torr hy. Produkterna ska vara färg- och parfymfria. Det ska bli spännande och testa dessa och ge ett utlåtande som hudterapeut. ska dela ut lite till vännerna med olika hudtillstånd. Lär ha lite över så maila er adress så kan jag skicka lite till dig med. Gäller så långt lagret räcker såklart :) Det enda jag kräver är att du ska testa produkten och ge ett utlåtande vad du tyckte. Positivt eller negativt kvittar, bara man är ärlig.

(foto taget från annan sida, då min kamera orkade inte idag)


Jag har fått hem:

Decubal hand cream
En fuktgivande och en skyddande handcreme med ett fettinnehåll på 37 %. Passar även till dem med eksem och psoriasis. Innehåller lanolin. Ingen parfym eller färgämnen.

Decubal face vital creram
Närande ansiktscream som innehåller jojobaolja, ceramider som bygger upp och skyddar en torr hy. Innehåller inte konserveringsmedel eller parfym. Fetthalt 18 %.

Decubal lips & dry spot
En fet och närande salva för torra läppar, armbågar och andra torra partier på kroppen. Innehåller lanolin. Ska inte innehålla parfym och ska passa en känslig eksem hud samt psoriasis, Fetthalt 99 %.

Vad är då lanolin? Jo det är ullfett + vatten. Kan ge allergiska reaktioner med vad överkänslighet beror på är inte klart, möjligen är det reaktioner på de starka medel som ullen tvättas ur med. Ullfett som renats från rester av rengöringsmedel och fria fettalkoholer ger inga sådana reaktioner. Ingår i kontaktallergitestet Truetest. Täpper till porerna och kan ge kosmetikaakne (pyttesmå utslag) och kliande utslag vid långvarig användning; båda reaktionerna försvinner när man slutar använda fettet på huden. Är dock väldigt skyddande och alla reagerar inte mot det. Jag som har perioral dermatit, kan reagera lite så det ska bli spännande och testa dessa produkter, för att se hur min hy reagerar.



Kommentarer
Postat av: Linda Nilsson

Jag anmälde mig också på den kampanjen men kom inte med :( så till mig får du gärna skicka en ;) Kram

2011-05-17 @ 07:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0