HSR lifting - extra firming


Vi har en fantastisk creme hos oss på salongen som jag älskar. Dock är jag inte i rätt målgrupp än så jag får vänta några år till innan jag får börja använda den. Men den är härligt krämig att arbeta med.

En lätt absorberande och intensivt lyftande creme med speciell sammansättning som skyddar kollagen och elastinfibrerna från enzymatisk nedbrytning. Cremen arbetar effektivt mot hudens åldrande som fina linjer och rynkor, så att huden känns och ser med ungdomlig ut. Huden blir fastare. Cremen innehåller mina favorit ingredienser: hyaluronsyra, sheasmör och sötmandelolja (+ andra aktiva ämnen).

50 ml kostar 1190 kr men det är en 24 timmars creme. Många kan tycka att det är en dyr creme men om man ska ha en dag- och en nattcreme så blir det dyrare än denna lyxiga creme. Den är anpassad till 30+, en mer mogen hy. Men jag tänkte jag skulle ha en burk hemma att varva min vanliga creme med under hösten för mer fukt.

De säger att cremen ska innehålla en molekyl som ska ha varit en del av en forskning som vunnit nobelpris. Jag hittar dock inte den forskningen eller artikeln så jag kan stödja detta. Fann dock något i en tysk hudterapeut tidningen men min tyska är inte bra så jag ska leta vidare tills jag hittar en trovärdig text som jag förstår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0