Daily Hand Cream


"A beautiful hand adorns the entire person."
- Heinrich Heine



Vi använder våra händer väldigt mycket under våra dagliga rutiner, men många glömmer att våra händer behöver återfuktning och omvårdnad. Ingen annan del på vår kropp används till så många varierande uppgifter. Man brukar säga att det är på händerna man kan se åldern först. Ålderfläckar och rynkor. Låter inte bra för min del för mina händer är väldigt "rynkiga", då vi terapeuter använder syror, oljor, handsprit och massa tvål. Därför har jag nu börjat använda Daily hand cream från BABOR (såklart). Man kan tänka på äldre fina damer som är väldigt fina i ansiktet efter sin ansiktslyftning men man kan se deras rätta ålder på händerna, för där är det ingen som gör något lyft.

En mjuk kräm för den dagliga vården av händerna. Innehåller nori alger, som verkar återfuktande och ger extra UVA-skydd för den känsliga huden på händerna. Tusensköna som verkar effektivt genom att minimerar existerande åldersfläckar och förhindrar bildandet av nya (hindrar melaninproduktion).


Jag har en creme i väskan, vid nattduksbordet, handfatet och en på jobbet. De finns såklart hos oss på Sparadiset i både mindre reseförpackning (50 ml) och större förpackning (200 ml). Jag gillar de små förpackningarna att ha i väskan.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!



Skulle behöva lite tips på bra budgethudvård? Är ute efter en rengöring och dagkräm som inte är super-superdyr att köpa.



Skulle vara skoj med ett "tipsinlägg" om schyssta hudvårdsprodukter för ansiktet att använda nu under sommaren :)

2011-06-01 @ 19:23:16
URL: http://emmasfotografi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0