Naturliga bröst med macrolane


Nu finns det något för dem som inte vill förstora brösten genom att lägga sig under kniven. Kan vara något för dem som inte fått alla barn som de vill ha än eller för de som inte vill lägga in inplantat. Personligen är jag väldigt delad i mina åsikter när det gäller bröstförstoring med inplantat. Jag vill att brösten ska se och kännas naturliga. Inga silikonbollar som är det första man ser när man tittar på någon. Sen är det där med smärtan efteråt ett ingrepp. Man kan inte direkt gå tillbaka till jobbet direkt efter och sen får man inte träna på 6 veckor. Skulle jag själv göra inplantat så blir det små bröst och mer jömna då jag har olika cupstorlekar på mina. Jag vill som sagt att de ska se och kännas naturliga.

Men nu finns det en metod som gör att du kan gå till jobbet nästan direkt efter men du får inte träna eller ligga på mage en vecka efter insprutning. Japp, du läste rätt. Med Macrolane sprutar man in en gelé, oftast under bröstmuskeln, som gör att de blir fylligare och rundare. Man kan öka cirka en cup-storlek. Man kan jämföra det med restylane som man sprutar in i läpparna, Macrolane innehåller hyaluronsyra vilket betyder att resultatet försvinner allt eftersom kroppen bryter ner det. Ett ämne som din kropp naturligt producerar för att bland annat skapa volym i huden och smörja lederna. De på klinikerna säger att det håller 1-5 år, men oftast efter 1 år bör man fylla på. Man kan även göra så att man får större vader, fylligare rumpa, penisförtjockning, mer definerade bröstmuskler etc. med macrolane.



Behandlingen går till så att man först träffar en läkare för konsulation där man kollar hur mycket man ska spruta in, svarar på frågor man har etc. Sen när dagen är kommen går får man en lugnande spruta om det behövs, samt lokalbedövning rund området. Man kan bli sövd om man önskar. Sen sprutar de in gelén i omgångar och masserar brösten så att gelén hamnar rätt. Behandlingen tar 30 - 90 min. Efter insprutningen får man en spegel och de flesta verkar vara nöjda. Sen går man hem och får inte träna intensivt på en vecka samt inte ligga på mage. Brösten kan ömma och kännas lite hårda första veckan men det går över. Blåmärken, rodnad, ömhet, svullnad och smärta kan uppstå i upp till två veckor efter behandling. Går utmärkt att amma med macrolane och man får inga ärr.




De finns en hel del kliniker som erbjuder detta. Priset börjar från 9.900 upp till 34.900 beroende på hur mycket man vill spruta in. Så det är väldigt dyrt för något man måste göra varje år. Man kan få en bröstförstoring med inplantat som håller livet ut för 34.000 kr. Vill man bli sövd kan prsiet gå upp ända till 70.000 kr. Jag tänkte att jag skulle gå på en konsulation för att få lite mer info. Det fanns väldigt lite bilder på resultatet ute på hemsidorna och inte så många recensioner. Kanske något att testa i utbildningssyfte...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0