Dagen efter utekväll för huden


Dagar som denna uppskattar jag verkligen att Babor har fluider och sin foam mask. Igår skulle jag och några ta en lugn AW men så blev inte fallet. Vi började på Klinik Bar vid Zinkensdamm. Där fick man sin dryck i blodpåse och droppåse, ville man ha shot fick man dem i sprutor, Roligt ide. Vi drog vidare till South Side innan vi for in till Kåken där det spårade. En sen men grymt härlig utekväll sätter sina spår dagen efter. Huden är torr, glåmig och det känns som man inte sovit många timmar. Ögonlocken är tunga och de mörka ringarna under ögonen känns mörkare.

Jag brukar då på morgonen ta en dusch så man känner sig lite fräschare, rengöra ansiktet sen börjar uppdrag återfuktning. Jag tar 1 - 3 Babor hydra pluc active fluid ( sk minicrasch behandling) som innehåller hyaluronsyra som binder fukt. Sen lägger jag på Babor HSR lifting - extra firming foam mask som är en skummask som förser huden rikligt med fukt. Den masserar jag in i huden och låter den vara kvar. Min favorit produkt!! Nu är huden återfuktad och kompenserad för gårdagens bravader... Det känns genast bättre och ibland gör jag det redan när jag kommer hem. Alla borde ha dessa i badrumsskåp för såna utekvällar. Masken är även bra att ha under smink då den gör att sminket sitter bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0