Elements spa på Clarion Hotel


Idag var vi och hämta ut vårt pris som vi vunnit i en tävling på jobbet. Elin vann på söder och jag vann på östermalm. I pris fick vi gå på spa och det blev det nya Elements spa på clarion i Skanstull. Vi fick gå på spa i 4 timmar på arbetstid = LYX. Ett riktigt bra pris och det var väldigt uppskattat av oss vinnare.



Jag valde som behandling:

Elements Spa Massage & Body Wrap 45 min /Här har vi kombinerat två av våra mest unika behandlingar, vår egen konceptmassage med inspiration från både indisk och svensk, klassisk massage samt kroppsinpackning med örter och vila i Soft-Pack, en varm vattenbädd. Njut av en välgörande kroppsinpackning och därefter Elements Spamassage för rygg, nacke och skalp. 950 kr.

Jag skulle haft den som var på 80 min men de hade strulat lite med min bokning så det blev bara 45 min. De skulle dock kompensera mig med 10 min extra massage men det glömde nog terapeuten bort. På tal om terapeuter så bytte de under behandlingen. Det var en som packade in mig och en annan som packade upp mig och gav mig massage. Det känns lite jobbigt tycker jag. För övrigt var behandlingen en fantastisk upplevelse då de först packar in en i papper som är örtbelagda och sen in i gladpack och värmetäcke. Sen sänker de ner en i vattenbädden. Man känner hur man sjunker ner och hur vattnet lägger sig runt om en. Helt fantastiskt. Där får man ligga och känna vibrationerna av musiken i ca 20 min. Terapeuten kommer in och kolla hur det går, om man får panik av att vara instängd. Dock var det lite minus eftersom man hörde dörren när den öppnades och stängdes då de var kortlås eller något liknande på den. Sen följde massage med aroma olja. Det blev lite rygg och några drag på nacken så de var inte så som de stod i behandlingsmenyn. Oljan skulle vara varm men det var den tyvärr inte. Luktade dock ljuvligt. De använder sig av Lakshmi produkter.



Ute i relaxen kunde man bada men den var inte helt fylld då de skulle laga den. Poolen delas och tanken är att man ska kunna simma ut men det var avstängt och där flöt det fimpar och juicepaket. Repratörerna gick där inne och kollade poolen vilket kändes så där ni vi satt där med morgonrock och ville bada. Vi fick lite avdrag på priset när vi påpekade det. I omklädningsrummet fanns det 58 skåp för kvinnorna, 3 duschar och 1 toalett. Känns som det kan bli lite köbildning. Schampo och duschcreme var slut. Blev lite negativ feedback men man betalar en del för behandlingen och så är man på ett fint hotell, då är förväntningarna lite högre. Sen är man själv terapeut så då märker man nog saker och ting annorlunda. I slutet är man nöjd att någon bara tar på en och pysslar om en. I relaxen fanns det apelsinvatten och vanligt vatten samt deras egna te och lite frukt. Teet var grymt gott.



Jag tycker ändå att service var bra. Vi fick in vår lunch snabbt och när jag frågade om man kunde få lite bröd till salladen så kom hon upp med grymt gott bröd som de stekt i underbar olja. Behandlingen var en häftig upplevelse med vattenbädden. Jag ser redan fram emot nästa tävling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0