Pure transformation night treatment


Som jag nämnde för några månader sen så skulle ID bare minerals komma med en fonudation för natten, och redan då var jag skeptisk till att man skulle vara sminkad även på natten. Men nu är den här. De gör med en slogan: Snygg när du går och lägger dig, snygg när du vaknar. Jag som trodde man var vacker utan spackel, det säger i alla fall min kille.

Pure transformation night treatment finns i 4 olika nyanser och ska inte färga av sig på kudden, så man får ta ett tunt lager. När jag var i Norge och jobbade på Radisson Blu i Trysil gick vi en Id bare minerals kurs och de sa där att man kunde använda deras concealer, ev även deras foundation under natten för att arbeta mer effektivt med finnar och orenheter. ID bare minerals har länge sagt att deras mineralfoundationen är så ren att du kan sova med den.

Pulverbaserad nattbehandling, en unik nyhet från Bare Minerals. Innehåller en koncentrerad dos ActiveSoil Complex som efter endast två veckors användning dramatiskt reducerar och minimerar förstorade porer. Har även en energigivande och hudförnyande effekt. Levereras med inbyggd, ultramjuk borste för applicering.

Men nu har det som sagt kommit en foundation som du SKA sova med så du inte behöver använda din vanliga foundation. Jag kommer inte testa den eftersom min hud är allt för aktiv och jag vill inte lägga färgad foundation på mig inför natten, men ska någon av mina läsare prova den så får ni gärna berätta om resultatet. Och varför måste den vara färgad? Jag hade varit mer positiv inställd om den varit ofärgad. Jag vet att en del mår så dåligt över sin hy att de gärna sover med smink på, men det är ett annat problem som man får arbeta med. Vem är detsom bestämmer om man är snygg eller inte utan smink? Om vi tittar på ingredienserna så dyker mica, vismuthoxyklorid och titandioxid upp tidigt. Varför Bare Minerals fortsättar att hålla fast vid vismuthoxyklorid som många irriteras av och trots att andra mineralmärken klarar sig fint utan, vet jag inte.

Pris: 779 kr för 4,2 gr. (392 kr på www.beautybuy.com)




Nu blir det lite kvalitetstids för min del. Ska bläddra lite i min skönhetsbibel och dricka ett gott glas shriaz från Peter Lehman, o äta lite söta gröna druvor = antioxidantchock och avslappning, härlig torsdag. Det är såna här stunder som man minns...


Kommentarer
Postat av: Ewa

Har du hört eller testat deras hudvårdsserie som kommit?

2011-09-29 @ 22:19:00
Postat av: S

Men alltså vad är det den ska göra egentligen? Känns väldigt konstigt...klart man är fin i hyn när man vaknar om det ser ut som att man är sminkad...men vad GÖR den för hyn...hmmmmm....

2011-09-30 @ 07:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0