Footner


Efter ett tidigare inlägg där jag berättade hur oseriösa jag tyckte de som sålde Footner var blev jag kontaktad av dem. Det visade sig att jag kommit i kontakt med fel person och hand jobbade inte längre kvar. Han jag pratade med gav känslan av att vara mer kunnig och hade en medicinsk utbildning. Så jag får ta tillbaka det jag sagt innan då jag hade som sagt oturen att prata med en som inte var helt varm i kläderna.Så efter att pratat med han som är mer kunnig får jag helt enkelt ta tillbaka det jag sagt tidigare om dem. Han skickade mig produkten för att testa den så nu ska jag testa på mannen för han har en del förhårdnander, fast egentligen är jag mer sugen på att testa den eftersom jag är så kritisk till allt. Googlar man på bilder så ser man fina resultat och många som gett produkten högsta betyg.

Man kan köpa dem på apoteket, online och hos utvalda återförsäljare. Vad är då denna produkt? Jo det är en fotvårdsprodukt som på det enklaste sättet tar bort förhårdnander och ger dig härligt mjuka och lena fötter utan att ens behöva smörja in fötterna eller fila dem. Låter inte det som en riktigt bra latmans-produkt? Allt du behöver göra är att stoppa ner fötterna i ett par plastsockar och sitta med dem i 1 timma för att sen skölja av fötterna med ljummet vatten. Efter 5 dagar börjar huden att flagna som håller i sig 7-10 dagar, och efterlämnar sen mjuka och lena fötter. Dra inte av huden utan låt den lossna av sig själv. Plastsockorna innehåller en lösning med olika AHA-syror, kollagen, aloe vera och gurkextrakt = peelande och återfuktande. För bästa resultat så kan man stoppa ner fötterna i ett varmt fotbad innan - detta kommer göra att man får en bättre och snabbare effekt av behandlingen. Om du inte önskar effekt på ovansidan av foten kan du smörja in dessa områden med vaselin för att förhindra att döda hudceller lossnar där. Ta bort nagellack innan behandlingen. Behandlingen ska upprepas var 2-3 månad. Man bör inte använd produkten oftare än var 4e vecka.

Viktigt!
Diabetiker bör rådgöra med läkare innan behandling.
Använd ej denna produkt om du lider av: Irritationer, känslig hud, onykomykos, fotsvamp och/eller andra former av öppna/irriterade sår på fötterna.




Pris: 239 kr på apoteket.se.

Jag återkommer med resultatet! :)


INCI: Aqua, Alcohol denat, Aloe barbademsos extract, collagen, Glycerin, butylenglykol, Canola oil, Cucumis Sativus Extract, Propulene glycol, polydextrose, sodium Lactate, lactic acid, xanthan gum, glycolic acid, metylparaben, perfeume (benzyl salicylate, citronellol, hexyl cinnamal, butylphenyl metyhlpropional, linalool).




Kommentarer
Postat av: Anu

Hej, vad tyckte du/ni om Footner? Jag har själv använt det en gång och var skeptisk först men tycker att det var bra. Vad är din erfarenhet?

Svar: Hej,jag tycker det är en bra komplement produkt. Dock tycker jag man får bättre resultat av babyfoot då de använder större procent av syror som verkar peelande :-) Sett att footner även fått andra produkter med men de har jag inte testat än. Har du?
Michelle

2013-09-06 @ 18:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0