Pür Minerals


När jag var på hud- och kosmetikmässan fick man som sagt små härliga prover och produkter. En produkt som kom att bli en av mina favoriter är Pür Minerals som är 4 in 1 pressed mineral hudvårdande foundation från USA. Jag har använt denna foundation nu sen en månad tillbaka. Har en bra täckförmåga och jag tycker faktiskt att min hy har blivit bättre. I början kändes den torrare och stram men efter någon vecka blev det mycket bättre och nu vill jag inte vara utan den.

Pür Minerals innehåller inte kemiska färgämnen, talk, mineraloljor, parfym, fillers, parabener eller alkohol. Produkten innehåller däremot följande:
* Sheasmör som binder produkten och ger näring
* E-vitamin som är en stark antioxidant
* Peptider verkar lite anti-age
* L-askorbinsyra som verkar lite antiage
* Magnolia som är antiflammatorisk
* L-lactid acid som verkar antiflammatorisk
* Hyaluronsyra som ger huden fukt
* Waltheria extrakt som är en uppljusande ingrediens som balanserar pigmenteringar och ojämn hudton.
* Innehåller lite bismuth som gör att produkten håller längre.


Pür Minerals passar bra till:

Fet hud för att den inte innehåller mineraloljor som täpper till porerna eller får huden att se glansig ut. Huden andas.

Torr hud för att den inte innehåller talk. Sminket sätter sig inte i fina linjer eller rynkor vilket kan få huden att se torrare och äldre ut. Sheasmör och E-vitamin som finns i produkten ger näring till huden.

Känslig hud för att den inte innehåller parfym, utfyllnadsämnen eller kemiska färgämnen. Innehåller däremot vårdande mineraler som är bra till rosacea och akne.

Ung hud för att mineralfoundationen ger en naturlig och vacker look.

Akne hud för att Pür Minerals innehåller inget som irriterar eller förvärrar hudens kondition. Den täcker till 100 % på ett naturligt sätt. Mineralerna som finns i sminket lugnar och dämpar irriterad hud.

Mogen hud för att den innehåller mica som är en naturlig ljusreflekterande ämne som ger huden en fräsch lyster.

Solkänslig hud för att den innehåller titanium dioxid som är en naturlig solskyddsfaktor men jag rekommenderar att man kompleterar med mer solskyddsfaktor.

Finns i 10 olika färger. Anledningen till att det heter 4 in 1 presed mineral foundation är för produkten är:
- foundation
- puder
- concealer
- SPF 15

Kliniska resulat:
89 % såg en förbättring på hudens lyster efter 4 veckor
75 % upplevde betydligt mindre irritationer efter bara 6 veckor (finns studier att tillgå)
89 % såg en förbättring på hudtonen efter 8 veckor
95 % kände att de fick fastare känsla efter 8 veckor

Pür Minerals börjar säljas nu på salonger i april. Jag har inte funnit den än själv vart man kan köpa det. Det är tal om att eleven.se ska få börja sälja det men jag vet inte om det stämmer. Kommer kosta runt 295 kr. Deras startkit kommer kosta ca 395 kr, väldigt prisvärt om man jämför med Id bare minerals.

Märkets ansikte utåt är Lynnette Cole som är miss america 2000.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0