Pincett


Vissa produkter måste vara av högsta kvalité för att vara väldigt effektiv. Som exempelvis pincetten. En dålig pincett tar bort stråna dåligt och det är inte alltid värt den smärtan. Att använda en riktigt bra pincett däremot kan ge fantasiskt resultat. Jag ställer väldigt höga krav på min pincett när jag arbetar. Inte med att den bara ska forma och ge mig välvårdade bryn, den ska även fungera på mina kunder som kan komma med varierande bryn i olika tjocklek och form. Jag tycker att det är värt att lägga några kronor extra för att få en riktigt bra pincett som håller i många år.

Även om en pincett har falsade kanter betyder inte det att den är av bra kvalité. Det som är avgörande är om kanterna är tillräckligt vassa. Har du möjlighet så testa pincetten på små strån. Det finns många olika pincetter att tillgå med olika handtag, olika form etc. Testa dig fram. Jag använder Vitry eller Rubis beroende på form på dem. Jag gillar att ha dem raka medan andra gillar när de är lite mer oval framtill.



99 kronor och går att köpa nästan överallt. Finns i många olika färger. Den här pincetten uppfyller de krav som en riktigt bra pincett ska ha. Lagom vass, bra grepp och man kan plocka små strån med den. Perfekt att använda hemma.


Rubis finns i olika färger och prisklasser beroende på modell och form. Priserna går på mellan 135 kr upp till 349 kr. De jag köpt in till jobbet kostar 249 kr/st och väldigt vassa och tar de korta stråna. Vi måste ha bra kvalité på våra när vi använder dem så pass mycket som vi gör i mitt yrke.

När du väl köpt en bra princett så bör du förvara den i ett fodral, gärna det som oftast följer med när du köper produkten. Detta är för att bevara de vassa kanterna. Jag rengör pincetten noggrant efter varje kund av hygieniska skäl och det bör man även gör hemma själv med om man låter den ligga i sminkväskan där det frodas många bakterier. Sprita av och diska i åtminstone i diskmedel någon gång mellan varven.

Här en bra mall som man kan gå efter när man noppar sina egna bryn. Jag tycker att vaxning ger det bästa resultatet men det är inte så lätt att vaxa brynen hemma själv :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0