Kosmetisk tatuering i 3D

 
De flesta vet vad kosmetisk tatuering/Permanent Make-Up är, ni vet sånt där som gör att man inte behöver fylla i sina bryn etc. Oftast gör man ögonbrynen, lipliner, eye liner och skönhetsfläck. Jag har bokat in en tid i mitten av januari men då för kosmetisk tatuering i 3D. Skillnanden är att i 3D ska de se ut som riktiga strån. En genomsnittskvinna ägnar mellan 15 min-1 timme om dagen för att sminka sig. Om du ofta går på gym, är allergisk mot kosmetika, har ont om tid eller helt enkelt alltid vill se fräsch ut oavsett tid på dygnet så är kosmetisk tatuering  lösningen på ditt problem. Man använder sig av kosmetisk tatuering för att förbättra och förstärka sina bryn, lipliner, eyeliner etc. Under åren har kosmetisk tatuering kommit att bli allt vanligare och tekniken enklare och smidigare.Det är inte detsamma om traditionell tatuering. Vid  traditionell tatuering sker färgsättning i ett djupare hudlager, vilket gör att tatueringen håller i all evighet medan en kosmetisk tatuering håller 2-3 år.
 

 
Kosmetisk tatuering i 3 D är den senaste metodern på marknanden och den används redan väldigt flitigt i USA, Korea, Japan och Kina. Man gör små fina streck som ser ut som riktiga hårstrån. Vilket ger ett mer verklighetstroget utseende. Hur gör man? Istället för en maskin eller tatueringsnål används en speciell penna med engångsnålar som har en grupp på tretton nålar som sitter på rad. Nålarna som fungerar som en skalpell doppas i pigment och ögonbrynshåret ritas in i huden. En behandling tar normalt cirka 1,5 - 2 timmar.
 
 
 Priset skiljer sig från olika salonger och för olika delar. Exempelvis kostar det 5000 kr på Beautycenter.se för att göra hela bryn och på mindre salonger halva priset. Så ska ni göra detta läs på ordentligt om företagen och behandlingen. Återbesök ska ingå efter någon månad för att fylla i lite mer färg om det behövs. Man får det man betalar för ibland också.

 

Det ska bli spännande att se resultatet. Jag ska göra halva bryn då jag endast ska förlänga den lite och fylla i dem på ett område där det är glest.

 


Kommentarer
Postat av: kosmetisk tatuering

bra jobb

2013-08-30 @ 17:00:12
URL: http://www.beautycenter.se
Postat av: Linnie axelsson

glömde fråga Hej förresten det blev fint:)

kosmetisk tatuering

mvh

Linnie

Svar: Hej, jag fick tyvärr avboka min tid men min kompis har gjort det och det blev riktigt fint. Ser väldigt naturligt ut så fort det lagt sig lite med färgen. Jag ska boka in en tid efter min gravditet när huden är lite mer i balans :-)
Michelle

2013-11-12 @ 21:22:19
URL: http://www.beautycenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0