HotMojo


Det som är så bra med Stockholm är att verkligen allt finns här. Sats har börjat med en ny träningsklass som heter HotMojo på Spårvagnshallarna. Det passet har varit väldigt populärt. Man hamnar runt 100-200 i kö till ett pass som är om 2 vekor när man bokar. Cicci var så snäll och bokade åt mig för 2 veckor strax efter midnatt när de släppte biljetter så idag fick jag veta att jag får vara med på passet efter att stått i kö i 2 veckor. Men vad är HotMojo?

HotMojo = Förkoreograferad yogaklass i 38-40 graders värme med ett högt tempo. Detta pass är mycket svettigt, så man ska klä sig i korta tights och linne som andas. Jag kommer ha sportBH och korta shorts. Man bör ta med sig en egen stor handduk som man har över mattan och sen en liten som man kan torka sig med. Koreografin byts tre gånger om året. HotMojo liknar Bikram yoga som sker i 42-43 graders värme i 90 min. Hotmojo i 38-40 grader i 55 min. Kanske är det detta pass som ska få mig att överleva resten av vintern. Varje vinter tänker jag att jag är född i fel klimat, jag älskar värme. Och varje vinter vill jag flytta till varmare bredgrader. Kanske är HotMojo min räddning till att stanna kvar i Sverige. Det jag ser framemot med detta pass förutom att det ska värma mig ända in i benmärgen är att jag ska kunna stretcha ut riktigt ordentligt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0