Sensual massage oil från The BodyShop


Som alla nu vet så gjorde jag en till internationell examen som hudterapeut. På den här examen skulle man visa upp ett specialarbete på 45 min som tillhör ens specialarbete som man tidigare skrivit. Eftersom jag hade skrivit om konserveringsmedelet parabener så fick jag välja att visa upp något annat. Jag valde att då att visa upp Hawaiiansk Lomi Lomi massage som inte är så vanligt i Sverige.

Hawaiiansk Lomi Lomi massage betyder den kärleksfulls beröringen mellan hand och hjärta. Terapeuten masserar med långa avslappnande och djugående rytmiska rörelser som påminner av havets vågor med hjälp av underarmar och armbågar.

Till denna massage och prov kunde det inte passa bättre med Sensual massage oil från The BodyShop eftersom oljan är inspirerad av polynesisk lomi-lomi massage. Oljan har dofter av vanilj och ylang-ylang. Luktar ljuvligt gott. Jag älskar doften av ylang-ylang, och det verkade även examinatorn också göra eftersom hon nämnde att den doftade ljuvligt. Perfekt att massera med. Sög in bra i huden men tillräckligt långsamt så man kunde massera ordentligt.

Jag använder oljan hemma med på mig själv samt på min karl, som även han uppskattar doften. Jag älskar som sagt att smörja in mig själv i olja så jag inte blir en torrboll. Innehåller kanske lite för många ingredienser för min smak. Men de kanske behövs för att få fram den rätta lukten och hållbarheten. Ska maila och fråga dem :)




Pris: 155 kr för 150 ml

INCL:
Glycine soja (soja)(mjukgörande medel), Helianthus annuus (solros)(mjukgörande medel), Zea mays (majs)(mjukgörande medel), Prunus amygdalus dulcis (sötmandel)(mjukgörande medel), Olea europaea (oliv)(mjukgörnande medel), Limonene (doftämne), Triticum vulgare (vetegrodd)(mjukgörande medel), Citrus dulcis (apelsin)(doftämne/eterisk olja), Cocos nucifera (kokos)(mjukgörande medel), Aleurites moluccana (kukuinöt)(mjukgörande medel), Sclerocarya birrea (marula)(mjukgörande medel), Pogostemon cablin (patchouli)(doftämne/eterisk olja), Cananga odorata (ylang ylang)(doftämne/eterisk olja), Citrus limonum (citron)(eterisk olja), Linalool (doftämne), Canarium commune (elemiträd)(doftämne/eterisk olja), Pelargonium odoratissimum (geranium)(naturlig tillsats), Vetiveria zizanoides (vetivert)(doftämne/eterisk olja), Vanilla planifolia (vanilj)(naturlig tillsats), Zingiber Officinale Oil (ingefära)(naturlig tillsats), Benzyl Benzoate (bensylbensoat)(lösningsmedel), Citronellol (doftämne), Amyris balsamifera (amyris)(eterisk olja), Citrus aurantium bergamia (bergamott)(eterisk olja), Citrus reticulata (mandarin)(doftämne/eterisk olja), Geraniol (doftämne), Tocopherol (tokoferol)(antioxidant), Myroxylon pereirae (perubalsamträd)(hinnebildande medel), Benzyl Salicylate (bensylsalicylat )(doftämne), Citral (doftämne), Acacia Decurrens Extract (grönakacia)(mjukgörande medel), Cymbopogon Nardus Oil (citronellagräs)(doftämne), Illicium verum (stjärnanis)(mjukgörande medel), Farnesol (doftämne), Benzyl Cinnamate (bensylcinnamat)(doftämne), Elettaria cardamomum (kardemumma)(eterisk olja), Eugenol (doftämne), Isoeugenol (doftämne), Rosa damascena (damascenerros)(doftämne), Santalum album (sandelträ)(doftämne/eterisk olja).



Kommentarer
Postat av: S

Vad innehåller den då?

2012-02-11 @ 16:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0