collacen bio-active collagen


Jag var igår på LIFE för att köpa lite produkter inför kolhydratladdning till min karl som ska göra vasaloppet. Kunden framför mig i kön frågade om några produkter som tar bort rynkor och hon i kassan började prata om en produkt som heter Collagen bio-active collagen. Hon i kassan berättade att huden blev mjuk och slät - alla rynkor försvann! Även argrynkan mellan brynen, så att hennes arbeteskamrater hade frågat vad hon gjort. När kunden gått, frågade jag om det inte var så att hennes kund använt botox för kollagentillskott kan inte ta bort argrynkan eftersom det beror på en spänning i muskeln.

Collagenet finns naturligt i huden hos oss alla men kroppen producerar mindre av det ju äldre man blir, vilket leder till att huden mister sin fuktighet och elasticitet. Detta leder i sin tur till rynkor. Redan vid 25 års ålder minskar kroppens produktion av collagen och tanken med Bio-Active Collagen är att fortsätta tillföra det. Själva collagenet utvinns från fisk och går igenom en process som gör att kroppen lätt ska kunna ta det till sig. Kollagen är ett protein som ser ut som tunna och långa fibrer, tvinnade runt varandra och fungerar både som ett byggmaterial och som ett sammanhållande lim. Det är kollagen som hjälper till att hålla din hud ungdomlig och slät. Ett säkert tecken på att kollagenet minskar är att huden blir tunnare och linjer, rynkor och fåror börjar bli synliga. Senare kan även röda och bruna fläckar dyka upp och huden förlorar allt mer av sin spänst och blir allt slappare både i ansiktet och på kroppen.

Cremer som lovar att fastare hud för att de innehåller kollagen ska man undvika. Kollagen är en så pass stor molekyl att huden inte kan ta upp det. Dock finns det ämnen som ökar upp kollagenproduktionen i huden. Var kritiska när ni handlar kosttillskott och cremer. Jag är grymt skeptisk till detta kosttillskott. Den kostar 489 kr för 28 dagsdoser. Ska be min mamma testa dem och få se vad hon säger. Dock ser man inget resultat försen efter 4 veckor.



Ingredienser:
Marint kollagen hydroliserat ( från fisk ), kiseldioxid ( bärare ), askorbinsyra ( vitamin C ), retinylacetat ( källa till vitamin A ), kalcium - D - pantotenat ( källa till vitamin B5.

Innehåll per dagsdos: ( 1 dospåse )
Marint kollagen 4500,0 mg
Vitamin C 50,0 mg
Vitamin B5 3,5 mg
Vitamin A 200 ug

Rekommenderad dos:
1 dospåse per dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Jag har nu sträckläst din blogg lite och tycker att du kommer med ett ganska så intressant och påläst perspektiv. Har därför nu några frågor.



- Jag är en som behöver använda spf 50 och tycker att det är så svårt. En del jag provat lägger sig som en grå hinna på ansiktet, ger ett oljigt intryck eller gör huden lite knottrig och grov (tilltäppt!). Den senaste jag använde nu är Kiehls spf 50 för barn, och den känns inte heller ultimat. Har du några tips på vad som finns ute på marknaden. Det gråa och blanka är ok, men tilltäppta porer är det värsta jag vet! Samt ska man använda serum under solskyddet? Blir det inte för mkt kräm då? Och vad innebär ett bäst-före datum på flaskan? Nu gick min Kiehls ut den 15 feb men jag använder den fortfarande då hälften är kvar. Är det fel?

- Du har nog aldrig skrivit något om Dermalogica, alla hudterapeuter jag tidigare har varit hos använder det och är helt sålda. Vad tycker du? Samt vad vet du om Jan Marini-produkter? Vill prova dessa men är osäker på om det är värt priset just pga en hype.

- Du har även skrivit väldigt mkt om återfuktande sprayer. Själv använde jag ett tag Vitamin E Face Mist från Body Shop. Alcohol Denat är en av ingredienserna, det är väl inte ultimat? Har du tips på en liknande produkt men med bra ingred. och prisvärd?



Du har en grym blogg och marknadsför dig själv väl! Keep up.

2012-02-29 @ 10:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0