Medicinsk/advancerad hudvårdsutbildning


Som den ständigt rastlösa själ man är så som ständigt vill utvecklas, undrar jag vad min nästa steg ska vara. CIDESCO klarade jag som sagt galant förra veckan. Pratade med en elev på skolan som snart går ut och ska börja jobba hos oss. Hon berättade att det var 3 stycken som inte hade klarat sig. Varvid 2 var inte ens från skolan, som jag. Trist för dem, nu får de vänta till april innan de får göra om den internationella examen.

Nu är jag sugen på Laserutbildning med IPL eller injektionsutbildning med Restylane. Tyvärr måste man snart vara leg. sjuksköterska för att få utföra den behandlingen. Vid laserutbildningen verkar det tyvärr vara så att man får utbildningen bara om man köper eller hyr en maskin. Eller så kan ta man ta utbildningen via international beauty school som har ett sammarbete med akademikliniken. Dock är den utbildningen väldigt dyr, men då blir man Medicinsk hud- och laserterapeut samt lymfflödesmassör. Denna utbildning kostar 58.000 inkl. moms.

Utbildningsform:
Deltidsstudier - 22 dagar fördelat på 7 tillfällen samt 1,5 dag för Restylane utbildningen (endast sjuksköterskor).
Under dessa tillfällen får man föreläsningar av hudläkare utöver att lära sig kemisk peeling, E-max laser, GentleLase, V-Beam kärllaser, Microdermabrasion. Vela-Shape, lymfdränage, Fillers (endast sjuksköterskor). Praktik sker på kunder.

Marknaden har en stor efterfrågan på icke-kirurgiska behandlingar. Enliigt en undersökning i USA hade denna marknad ökat med 763 % på sju år!! Allt fler salonger erbjuder icke-kirurgiska behandlingar utöver tradionell hud- och spavård. Skolan säger att lönen är högre än vad den är för en tradionell hudterapeut, vilket jag hoppas för den lönen är inte bra. Risken är att när fler utbildas att standarden sänks rejält. Hos en del utbildare kan man lära sig laser på 1-2 dagar och då behöver du inte vara hudterapeut. Förstå vilka skador det skulle kunna bli på kunden. Kravet för denna utbildning är man är internationell examinerad hudterapeut och arbetat i minst 2 år, eller att man är sjuksköterska. Grymt sugen på denna utbildning men tycker att den är lite för dyr eftersom jag redan lagt ut över 200.000 på mina utbildningar inom skönhetsbranschen.





Kommentarer
Postat av: Paola

Hej,

Är leg. Sjuksköterska och undrar var man kan göra denna utb? Restylane

Med vänlig hälsning,
Paola

Svar: Tack för din kommentar. Härligt att vara syrra och ha möjligheten att ta utbildning i fillers. Skulle jag med göra. Denna utbildning finns på international beauty school. Sen tror jag att om du kontaktar restylane så står de för utbildning vid köp av deras produkter, dock inte helt säker. Förslag på företag som har utbildning i Restylane
* http://www.medikat.se/utbildningar.htm
* http://www.medikat.se/utbildningar.htm
* http://www.skinrenewcenter.se/utbildningar.html (känns dock oseriös).

Lycka till :-)
Michelle

2014-03-16 @ 10:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0