Min bröstförstoring efter en månad


Tiden bara flyger iväg. I torsdags var det en månad sen jag gjorde mina bröst jämnare och lite större. Smärtan är helt borta sen länge och jag har inga problem med att ligga på mage. Dock känner man att brsötmuskeln inte läkt helt än när man spänner dem i olika lägen.

Brösten har mjuknat en hel del och de börjar kännas mer som riktiga bröst. Dock ser de fortfarande ut som bollar i formen (handbollar enligt min man), men om några månader ska tyngdlagen gjort sitt. Vänstra brösten är bättre men det kan ju beror på att jag la in så mycket mindre i det. Min man har äntligen accepterat att jag gjort dem, fast han tycker att de är förstora fortfarande. När man har kläder på sig tänker ingen på det men när man tar av sig allt så tycker till och med jag att de är lite förstora.

Ångrar ingenting och inte blivit deppig som en del blivit. Jag har äntligen bröst. Konstgjorda men ändå bröst. Känner mig mer harmonisk och trivs bättre med mig själv, vilket även de på jobbet sagt. Att jag inte gjort det tidigare. Det är så värt det. Jag var orolig att andra skulle döma mig men nu bryr jag mig inte ens när jag vet hur mycket bättre jag mår med mig själv. Inte direkt så att jag visar upp för alla att jag har fixat brösten, utan det är ett fåtal i min omgivning som vet samt alla som läser bloggen förstårs.  Bilderna läggs upp för att hjälpa andra som vill göra eller som precis gjort. Jag har inte fått några bristningar på brösten men så smörjde jag in dem med sheasmör ordentligt i början.

I morgon får jag äntligen börja träna. Jag längtar... Trodde jag skulle klättra på väggarna men man vill verkligen inte träna efter operationen. Har inte gått upp något märkvärdigt fast att jag mest njutit av livets goda. Snarare tvärtom. Det har nog bara gjort gott för kroppen att vila. Dock får polefitness och klättringen vänta ett tag.

Jag har fortfarande inte funnit några BH:ar jag vill ha. Alla påminner om tantBH:ar. Sen tänkte jag vänta lite tills formen är klar så jag ser om det blir E eller F, eller om de går ner till en D. Ser fram emot att köpa fina bikinis till sommaren. Här ska det liggas på stranden.

Lite bilder.



Ärret syns knappt. Det är det lilla och smala. Örjan har rykte om sig att göra fina ärr och här är beviset. Känns som att detta inte ens kommer synas sen. Om inte annat ligger det för tillfället i bröstvecket så jag måste lyfta upp brösten lite för att man ska kunna se ärret.



Om man jämför med bilder från v1 så har de nu blivit bättre i formen och ramlat ner lite.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, vad fina dom blev! Stort grattis. :) Nu blir man sugen på att skaffa själv.

2012-02-11 @ 01:46:01
Postat av: Sara Jansson

Hejsan ! Ramlade in på din blogg via POF !
Det är 1 månad nu sedan jag gjorde min bröstförstoring och jag är också väldigt nöjd ! Velat detta länge. Jag genomförde min op som Du hs Örjan också ! Nu efter en månad har de sjunkit ned en del. Och jag tycker att det vänstra bröstet är lite större än det högra.. Jag hoppas att det jämnar ut sig framöver. Hur upplever du brösten nu? Känns det som om de blivit betydligt mindre efter svullnaden eller kändes det som att de blev att öka i volym igen? Hört så olika om det där, antingen förblir dom i den storlek som de hamnar i efter svullnaden eller så ökar de lite granna igen.
Hoppas du svarar mig :)
Hälsningar Sara

2015-04-18 @ 21:27:49
URL: http://livetmedpojken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0