Några dagar efter min bröstoperation


Nu har det gått ett par dagar sen jag gjorde min bröstoperation på Proforma Clinic hos Örjan Gribbe. Jag mår förvånadsvärt väldigt bra. Man är självklart trött och öm, men jag trodde jag skulle ha så mycket ondare. Brösten är väldigt svullna och det känns som de sitter uppe vid hakan. Skulle kunna slå ihjäl någon med nu med tanke på hur hårda de är. Är helt smärtfri så länge jag sitter eller ligger men när jag går eller står längre stunder bränner det rejält. Det känns som att ärret ska gå upp för det stramar när man går, men den värsta känslan (som ändå är helt ok) i mitt högra bröst som är väldigt brännande men de ska försvinna när svullnanden går ner inom 2-4 veckor.

Att sova går fantastisk. Är grymt trött så jag somnar lätt på rygg. Har en kudde extra. Vaknade i natt att jag låg på mage, och tidigare har jag vaknat av att jag ligger på sidan, så min kropp verkar inte förstå att jag är nyopererad och ska ligga på ryggen. Mannen är fortfarande inte så förtjust i dem, han tycker att de är lite förstora. Stackarn är ju van vid de små jag hade förut och nu är de ju svullna. Så de lär gå ner lite i storlek har jag sagt för att trösta han.

Lite bilder från dag 3 efter operation. Inga bröst man önskar att man ska ha resten av livet om man säger så, som bilden från sidan. Även att jag lagt in 75 ml mer i det vänstra så känns det som att det högra fortfarande är större. La in 275 cc på höger och 350 cc på vänster. Ärren tejpas och jag ska ta bort den tejepen på måndag för att kolla stygnen, sen blir det att tejpa själv i 6 mån för att få små fina ärr.

  

Har varit och hälsat på arbetskamraterna på jobbet ett par gånger sen operationen. Kan inte hålla mig borta :)

Kommentarer
Postat av: Ewa

Helt glömt bort o läsa ditt inlägg, men nu fick jag läsa flera inlägg på samma gång istället :)

2012-01-04 @ 10:56:12
Postat av: Jo

mitt högra bröst som är väldigt brännande men de ska försvinna när svullnanden går ner inom 2-4 veckor. Känner EXAKT så här efter två dagar..får hoppas på de du säger att den smärtan i höger försvinner om ett par v..för de bränner svider å fan vet..älskar bloggen här, skulle kunna Göra en jag oxå men får se..tack!

Svar: Klart du ska starta en egen blogg. Hur går det med brösten. Har de börjat sticka och bränna mindre än? :-)
Michelle

2013-08-18 @ 13:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0