Första goddiebagen från Lakritsbutiken


Kommer bli en del inlägg nu om lakrits men självklart ska jag skriva om andra saker med. Får bli fler inlägg helt enkelt :) Hämtade ut min första goddiebag idag på choklad. och lakritsbutiken i Stockholm. Dern andra ska jag hämta v14. Det var en hel del roliga saker i påsen. Jag och mannen tycker om lakrits så vi var båda väldigt lyriska.

I bagen låg det färsk premium lakrits från lakritsfabriken i Ramlösa med smakerna salty och supersalty. Mannen gillade salty och jag gillade supersalty. Ryfors konfektyr skickade med citronvrål och hallonlakritsvrål. Samma sak där, mannen gillade citron och jag gillade hallon.

Den jag ser fram mest emot att prova är lakritssylten med äpple och rörsocker från Benriksson. Undra vad man ska hitta på med den. Det sägs att den ska vara bra till kex och ost men undra vilken sorts ost man ska välja så att smakerna inte skär sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0