Babor - Moisture plus serum

 
På vintern kan det vara bra att använda sig av ett serum för att återfukta lite extra. Serumet som jag använder mig av just nu är Babors Moisture plus serum. Som jag tidigare skrivit så får man med hjälp av ett serum bättre effekt av sin hudvård, det är alltså ett komplement till bättre hudvård. Serum innehåller oftast väldigt koncentrerande aktiva ämnen som tränger ner lite djupare än en creme (pga sina ingredienser och mindre molekyler). De tillför mer fukt och näring till huden. Alltså, en ansiktscreme jobbar på hudens yta, med att skydda och stärka, medan ett serum arbetar mer behandlande i hudens “undre lager” och innehåller inte de skyddande egenskaper som en creme har.
 
Som namnet avslöjar så är detta ett återfuktande serum som passar för alla. Den återfuktar intensivt under hela dagen och ger en väldigt fin lyster. Även när jag vaknar på morgonen har jag fortfarande fin lyster. Huden känns verkligen återfuktad. Serumet jämnar ut fuktnivån i huden med aktiva fuktämnen som bland annat granatäppleextrakt som hjälper till att sprida fukten i huhden.
 
Ni som använder er av Barbors alla produkter kanske känner igen doften när ni använder detta serum. Det är nämligen Moister Plus fluid i denna flaska!
 
Click to enlarge
 
Pris: 637 kr
 
Ingredienser:
Water (Aqua), Goycerin, Butylene Glycol, Polyglyceryl-5 Laurate, Beta Vulgaris (Beet) Root Extract, Hydrolyzed Corn Starch, Sorbitol, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Panthenol, Phenoxyethanol, Sodium Lactate, Sodium PCA, Xanthan Gum, Punica Granatum Fruit Extract, Fragrance (Parfum), Lactic Acid, Ethelhexylglycerin, Sodium Hydroxide, Potassium Sorbate, Alcohol, Biosaccharide Gum-1, Tris (Tetramethylhydroxypiperidional) Citrate, Sodium Benzoate, Pantolactone, Fructose, Glycine, P-Anisic Acid, Inositol, Niacinamide, Urea, Citric Acid, Blue 1 (CI 42090).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0