Serum till ansiktet

 
Varför ska man använda sig av serum i sin hudvård? Det talas mycket om att man ska använda serum men jag märker när jag tar hand om mina ansiktskunder att de faktiskt oftast inte vet varför man just ska använda ansiktserum i sin hudvård. Med hjälp av ett serum får man bättre effekt av sin hudvård, det är alltså ett komplement till bättre hudvård.
 
Ett serum är väldigt drygt så man använder oftast 1-2 droppar/1-2 pump över hela ansiktet, hals och dekoltage under sin creme. Serum innehåller oftast väldigt koncentrerande aktiva ämnen som tränger ner lite djupare än en creme (pga sina ingredienser och mindre molekyler). De tillför mer fukt och näring till huden. Alltså, en ansiktscreme jobbar på hudens yta, med att skydda och stärka, medan ett serum arbetar mer behandlande i hudens “undre lager” och innehåller inte de skyddande egenskaper som en creme har. Det finns olika serum med olika egenskaper. Jag använder återfuktande serum, fukt är trotsallt det bästa mot de första fina linjerna som oftast beror på torrhet. Det finns även serum för att balansera upp orenhy, förminska prorerna, jämna ut huden, ge mer lyster etc. Det finns ett serum för alla. Om man lider solskadad hud så bör man hitta ett serum som innehåller vitamin C. Om man å andra sidan vill göra rynkorna mindre synliga så ska man leta efter ingredienser som hyaluronsyra, matrixyl och retinol. Vill du få den bästa möjliga effekten av din hudvård och få en fin hy med lyster, börja använda serum. Är du sugen på att prova, tänk på att ett serum (liksom de flesta hudprodukter) behöver cirka en månad på sig att verka innan du kan börja upptäcka eventuella resultat med blotta ögat.
 
Tips på olika serum:
 
Babor - Moisture Plus serum -> 637 kr
Detta är min favorit. Som namnet avslöjar så är detta ett serum som återfuktar huden. Min hud känns återfuktad hela dagen och ger fantastisk lyster. Jag har även lyster när jag vaknar på morgen. Denna rekommenderar jag till alla som vill ha mer fukt. Den är helt fantastisk!
 



Decleor - Aromessence Angelique
-> 545 kr (finns från 399 kr om man önskar handla på nätet men akta er för kopior).
En av mina favoriter. Den här använder jag mycket på vintern då den är oljebaserade. Och ni vet väl hur mycket jag älskar oljebaserade produkter. Detta serum/ansiktsolja är ett underbart koncentrat som stärker huden och mättar den på fukt och näring. Huden blir mjuk och smidig och får en härlig lyster. Är anpassade för dem med torr hy. Neroli kan passa med om man inte gillar denna doft.
 
Decléor Aromessence Angelique
Maria Åkerberg - Serum C -> 219 - 225 kr beroende på köpställe
Ett serum som innehåller C-vitamin som hjälper till att hindra melaninproduktion så att man får bort bruna fläckar sk. hyperpigmentering som man oftast får av solning. Det tar tid och efteråt bör man tänka på att använda stark SPF när man vistas i solen. Ekologisk produkt från ett Svensk märke.
 
Caviar of Switzerland - Caviar Cellular Repair Serum -> 995 kr (fanns nu på rea till 693 kr på en del ställen)
Ett lyxigt serum som är till för hudens åldrande. Detta serum stimulerar collagenproduktionen och ger fantastisk lyster samtidigt som den hämmar melaninprodukten. Ett måste för dem som vill ha en av de bästa produkterna mot åldrande.
  • Caviar Cellular Repair Serum - Caviar of Switzerland

    Dr Branth - Pores no more pore refiner -> 490 kr
    Som namnet antyder så är detta ett serum för dem som har förstorande porer och önskar då mindre. Detta serum är till för dem med fet och oren hy. Motverkar glansig hy och reducerar talgproduktionen. Innehåller tee tree som är antibaktriellt så det hjällper även till att motverka blemmor.



Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte lägga upp nyare bilder på dina bröst?? :) Jag funderar på att opa mig, samma storlek. visst det är individuellt hur resultatet blir, men ändå. skulle va så kul att se...

Svar: Hej, jag väntar på bilderna från kirurgen så när jag fått dem så kan jag lägga ut dem så får du se hur resultatet såg ut 9 månader efter :) Har du bokar tid för din op?
Michelle

2012-10-22 @ 12:06:40
Postat av: lina

Hej! Vad tycker du om Garden of Wisdoms produkter? Har hört mycket gott om detta märke, sugen på att beställa faktiskt. Har du någon erfarenhet? Älskar din blogg!! :-)

Svar: Hej Lina, tack för din kommentar och härlig att höra att du gillar min blogg :) Jag har tyvärr inte erfarenhet av dem men jag ska genast titta på de produkterna :)
Michelle

2012-10-27 @ 21:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0