Babor - hydra plus active fluid

 
 
En sak som jag kan bli beroende av när det gäller min hudvård så är det ampuller från Babor. Den ampullen jag använder mig mest av är deras Hydra plus activ fluid som är en snabb törstsläckare som återfuktar intensivt och bildar en skyddande hinna som binder fukten och ger en långvarig effekt. Som ni förstår av egenskaperna sä är denna ampull bäst lämpad för torr och uttorkad hy men passar alla hudtyper. Någon gång är vi alla i behov av fukt. Jag använder dessa efter att jag exempelvis har flygit då huden blir extra torr av den torra flygplansluften. Innehåller min favorit ingrediens hyaluronsyra som är en fantastisk fuktbindare.
 
Säljs i 7 x 2 ml och används oftast i en kur. En kur menas med att man tar en ampull om dagen i 7 dagar i rad. Kuren kan upprepas så ofta som man önskar men lämpligt kan vara 4 gånger om året t.ex. vid varje årstidsbyte då huden lätt kan bli komma ur balans.
 Vill man kan man även använda en ampull i veckan som en liten boost för en extra liten kick.

Användning:
Ta gärna ampullen inför natten för bästa effekt. Öppna glasampullen försiktigt. Jag brukar rekommendera att man öppnar den med en handduk om du inte har fått med plasthöljet som man kan använda. Häll vätskan i handflatan och klappa sen in den försiktigt i huden tills ampullen trängt in ordentligt i huden. Därefter smörjer du in huden med en creme som är anpassad efter sin hud.
 
Tips:
Med dessa ampuller kan du göra en crash-behandling där man förser huden ordentligt med fukt tills den är helt mättad. Det betyder alltså att man tillför ampull efter ampull tills huden blir helt mättad av fukt. Då får man en vit hinna på huden. Huden känns helt fantatsisk efteråt!

Pris: 242 kr för 7 x 2 ml.
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0