Sockerskrubb med färska rosor

 
Att göra sin egen skrubb är väldigt enkelt. Dessutom är det prisvärt och du kan även få den ekologisk om du önskar det. Jag gör många olika skrubber till mig själv men även till att ge bort till andra. Det brukar vara en uppskattad present att få, i alla fall om man är lite intresserad av hudvård.
 
Idag har jag gjort en skrubb med rosenblad, mest för att det ska kännas lite mer lyxigt när jag använder den. Så vad behöver du  ha hemma? 
 
- En fin glasburk med lock
- Rosor, går även bra med några som börjar vissna
- (Råsocker)
- Strösocker
- Kokosolja
 
Häll i strösocker (även lite råsocker om man vill ha en mer grovkornig skrubb), rosenblad, kokosolja i en fin glasburk. Rör runt. Voila! Din egen skrubb. Jag sa att det var enkelt!
 
Den här gjord endast på vanligt strösocker men jag brukar oftast tillsätta råsocker för att få den lite mer "rivig", men ska man ge bort så passar det bättre att göra en mildare variant.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0