Flat lashes

 
Det har kommit lite nya roliga fransar på marknaden. Det är viktigt att tänka på när man gör fransar att man använder fransar som är anpassade efter sina egna fransar. Många tar tyvärr för tunga fransar och det skadar dina egna i slutändan. Jag märker att många kunder vill ha långa och tjocka fransar och dessvärre är det inte många som kan bära upp det utan att skada sina egna. Ju längre fransar, desstå lättare måste man låta dem bli för annars kan din egna frans brytas av. När din egna frans växer ut ökar tyngden på fransen. 
 
Jag har nu börjat lägga tjocklek 0,15. Det är en tyngd som de flesta fransar klarar av utan problem. 0,20 däremot är inte lika för alla. Det kan fungera de första gångerna men sen har jag märkt att kundens egna fransar blir färre och tunnare trots bra separering. Just pga detta har jag valt att arbeta mer med 0,15 för att kundernas fransar ska hålla sig fina. Även märkt att några försäljare även tagit bort dem från sitt sortiment. Många saknar den tjocka fylligheten så därför har nu företagen kommit med nya fransar som är platta längst in för att ge ett mer fylligt intryck fast med samma tyngd som en 0.15 frans. Och det blir verkligen skillnad! 
 
Med den nya sortens frans sitter de bättre då de lägger sig bättre på den riktiga fransen. 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så intressant blogg :-)

2015-11-22 @ 21:21:07
URL: http://varthempalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0