Ultimate foam mask från Babor Skinovage


Det här är en av mina favoritprodukter från Babor. Jag gillar enkla produkter som inte kräver en hel del tid i vårt stressade samhälle. I början gillade jag inte masken alls men efter en utbildning om hur man använder masken blev det min nya favorit. Vad är detta då för en mask?

Ultimate Foam Mask är en rik exklusiv skummask som är djupt återfuktande. Skummet är mjukt och har en lätt konsistens. Förutom att vara djupt återfuktande så främjar produkten hudens cellförnyelse. Huden känns mjuk, smidig och återfuktad. Vilka är då de aktiva ämnena som gör produkten så fantastisk?

* Glutathione som är ett vinjästextrakt som är en väldigt starkt antioxidant. Vitaliserar en trött och stressad hud.

* Champagne som är rik på OPC som utvinns från polyphenoler som finns i vindruvor (också en stark antioxidant). Detta ämne vitaliserar, återfuktar och skyddar mot fri radikaler.

* Konjac Mannan som verkar återfuktande och binder fukt i huden.

Det som är så bra med den här produkten är att det är en underbar mask på alla sätt och vis. Man skakar flaskan lite lätt och trycker ut ett skum som liknar mousse som man duttar in i ansiktet. Låt verka 15 min och massera in resten. Går utmärkt att sova med eller använda som make up bas. Jag har märkt om jag smörjer in mig med denna mask istället för vanlig dagcreme så känner jag att sminket sitter bättre som att jag får en annan lyster. Har jag varit ute en kväll så smörjer jag in mig i masken när jag rengjort ansiktet och känner när jag vaknar upp att jag inte är så där torr och grå som man kan känna sig efter en sen utekväll. Masken kan man använda 1-2 gånger/v.

Pris: 75 ml för 280 kr.

Selection Ultimate Foam Mask 75ml

Gammal bild, hittade ingen ny men den nya förpackningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0