Babor Daily Protect SPF 15 Fluid


Jag verkar ha lite sen semester, då jag har semester nu och alla andra verkar vara på jobbet redan. Men jag har i alla fall någelunda tur med vädret. När det är sol ute så vill jag gärna skydda min hy från de skadliga UVA/UVB strålarna, så när jag var i Tyskland så köpte jag ett par stycken Daily protect SPF 15 fluid från Babor som jag lägger under dagcreme och smink (om jag nu inte ska ligga ute och pressa för då blir det SPF 30). Den är grymt skön och lägger sig inte som en hinna. Ampullen innehåller en mjölkaktig vitt serum. Det känns att den är återfuktande och ansiktet får en fin lyster. En ampull räcker till ansiktet, hals, bröst och armar = dryg.

Babor är Protect Daily SPF 15 Fluid skyddar hudceller och deras DNA mot skador orsakade av UV-strålning, ozon och miljöpåverkan. Den aktiva ingrediensen 0,3 Guard skyddar mot skadligt ozon i det översta lagret av epidermis och neutraliserar det. UVA och UVB filter och Nori Alger i Babor Daily Skydda Fluid skyddar huden mot fria radikaler, zon och UV-strålar som annars attackerar våra celler och tränger ner till vårt DNA. Daglig Skydda SPF 15 Fluid är perfekt när det används i kombination med Babor fuktgivande krämer som en dagligt solskydd och för att skydda huden från miljöpåverkan. Idealisk för: stadshud och hud som utsätts ofta av solen.

Den finns dock inte att köpa i Sverige än vad jag kan se men de finns hos amazon.com för $39.89.



______

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0