Min bröstförstoring


Idag opererades jag på Proforma Clinic av Örjan Gribbe. Jag sitter alltså nu och skriver från sjukhussängen. Anledningen till att jag inte berättat om det tidgare var för att jag inte hade bestämt mig om jag skulle göra det eller inte. Eller om jag skulle berätta det för någon eller inte. Senast imorse 1 timma innan min operation tvivlade jag och tänkte att jag älskade min bröst så som de var. Jag skriver detta inlägg också för att jag tyckte att det fanns ganska lite om hur det var på själva operationsdagen, om man nu inte vill gå in på plastikforumet.se. Dit jag aldrig fick lösen och sidan är hur dryg som helst. Måste erkänna att det känns fel att lägga upp bilder på mina egna bröst men jag saknade såna bilder från privatpersoner när jag googlade runt om storlekar etc. Det går att klicka upp mina privata bilder till större storlek. Dessa bilder är på självaste operationsdagen, alltså idag.

Anledningen till att jag valde att göra en bröstförstoring var för att jag ville jämna till mina bröst då de var väldigt ojämna. Hade A-kupa på ena och B-kupa på andra. Detta har jag tyckt varit jobbigt i perioder och när jag till sist grät i en provhytt (vilket hänt flera ggr sen dess) över att de var så ojämna och man inte kunde varken fylla ut en BH eller bikini så bestämnde jag mig att nu fick det vara nog. Jag kolla runt på olika sidor samt forum, och tro mig, jag har läst nästan allt från svenska sidor till utlänska sidor om allt gällande bröstförstoring.

Jag valde till sist Proforma Clinic för en vän och hennes vänner gjort där med lyckade resultat. Sen valde jag Örjan för det stod en hel del poistivt om honom samt att han arbetat på viktoriakliniken (där jag egentligen ville göra men de tog så mycket mer i pris). Han ska vara en perfektionist, göra fina ärr och ha bra kontakt med sina patienter. Svarade dock ganska sent på mail och det var svårt att få grepp om honom tycker jag personligen.

Sen gick allt väldigt fort. Nästan för fort enligt mig. Mailde på söndagen och fick konsultationstid på måndagen hos Örjan. Tog med en bild på ett par bröst som jag tyckte var i lagom storlek. Provade ut bröstinplantat i olika strl under en tajt vit top som man fick låna utan BH. Där bestämdes det 275 på vänster och 325 ml på höger. Jag tyckte det kändes enormt men eftersom vi skulle lägga bakom muskeln så skulle det försvinna lite i strl sa Örjan. Men valet låg hos mig sen. Jag ville lägga in 175/225. Bokade op tid till 26 jan, som jag sen tänkte avboka för jag var inte redo. Sen gick det ännu fortare. Ändrade min tid till den 29 dec och var och testade bröstinplantat igen och hade då med mig en vän samt min sambo som råd. Testade upp till 400 ml. Kändes stort. Jag vill ha naturliga bröst och inte så stora eftersom jag tränar en hel del. Vill inte ha ett par bröst i vägen och det enda jag ville egentligen var att jämna till dem.



Bilden jag tog med.


Läste ännu mer på internet i 2 veckor och kollade storlekar. Det här med att välja storlek var svårt, man vill ju inte ha för stora bröst och det är så svårt att veta hur det blir när de ska läggas under muskeln. Bestämde mig för 275 ml på vänster och 325 på höger dagen innan operation. 2 veckor innan får man inte äta alla sorters värktabletter med acetylsalicylsyra eftersom det ger ökad blödningsrisk. Man får inte röka och jag bestämde mig för att inte dricka en vecka innan för att vara i bästa form inför operationen. Duschade kvällen innan i en antibaktriell tvål och sen en gång på morgon. Man köper den på apoteket. Jag fick komma in 7.45 så ingen frukost här inte. Kunde knappt sova den sista dagarna. Tog bort nagellack från tårna, så de kunde kolla under operationen för syrebrist eftersom jag har gele på fingernaglarna. Min sambo skjutsade in mig till Proforma kl 7.15. Mötte en vänlig tjej i receptionen som visade in mig tilll rum 10. Jag fick vara själv i mitt rum. Fick fylla i en hälsodeklartion. Bytte om till morgonrock och tofflor. Gjorde i ordning lite i rummet med att ta fram ansiktscreme (man får inte smörja in sig med NÅGOT efter duschen), deo, vindruvor, dator, tidningar etc. och sen kom Örjan in. Då bestämdes det att jag skulle ha 300 ml på vänster och 350 ml på höger. Han ritade och jag kände mig som en tavla. Narkossköterskan Emma kom in och gav mig smärtstillande i förbyggande samt en tablett mot illamående. Gick på toaletten och kissade nervöst. Sen in till operationssalen.



La mig ner på en grymt skön kudde, fick duntäcke och sen sattes kanylen in. Kändes knappt. Sköterskan berättade allt som skulle göras och vad som kommer hända. Jag var inte ett dugg nervös här utan längtade till att få känna känslan att somna in. Fick en spruta i kanylen mot illamående igen (jag blir lätt illamående på ex. tunnelbana, tåg, bil) sen kom den sövande sprutan. Det smakade konstigt i munnen och jag bad narkossköterskan Emma vara tyst för jag ville njuta av min härliga fylla som slog till. Sen vaknade jag upp på uppvaket. Kändes som jag bara hade blinkat. Fick lite smärtstillande och somnade om. Rullades sen in på mitt rum där jag fick ligga ca 2 timmar med dropp och dricka cola innan jag fick gå på toaletten. Hade inte så ont här utan kunde röra armarn någelunda fritt. Trodde jag skulle kissa på mig. Toaletterna låg ju naturligtvis längst bort men det gick bra att kissa. Mådde inte illa så som jag läst på all forum.

Örjan kom in när jag var tillbaka på rummet och berättade att allt gick bra men att det blev 275 ml på vänster och 350 ml på höger, eftersom det var en så pass storleksskillnad. Förstår ju varför jag haft olika kup-storlekar. Sen har jag mått som en prinsessa. Det ömmar lite i brösten men jag tycker det är en skön känsla. Känns som en låsning i bröstbenet samt som en kraftig träningsvärk. Bränner lite i stygnen samt i bröstvårtorna. Har ingen känsel på huden men jag känner hur de bränner under. Går utmärkt att nysa, hosta utan att det gör ont.

Fick lite macka och cola vid 12 och middag vid 18. Gott!! Fick smärtstillande tabletter (citadon + alvedon) var 6e timme och till natten skulle jag plinga om jag fick ont efter kl 3, då hon ansåg att jag kunde nog vänta till morgonen. Örjan kom igen innan han gick för dagen och kollade brösten samt klämnde på dem. Frågade om jag tyckte de kändes stora eftersom jag var nojjig med storleken. De känns faktiskt inte stora fast att de är grymt svullna nu. De kommer bli fina. Tror det blir en C-kupa av dem. Känns som jag haft dem hela livet. Personalen är fantastiska. Kommer in och kollar och kommer så fort man plingar på klockan (vilket jag nästan aldrig gjorde eftersom jag mådde så bra). De sa att jag mådde förvånadsvärt bra och var lätt piggast av dem alla som låg där. Stackars dem, hörde hur en del mådde dåligt och hade ont. Man får morfin om man har riktigt ont. Man får göra bröstgympa. Sträcka händerna ovanför huvdet, framför och bakom sig. Det bubblar lite i huden av den luft som kommit in under huden, men det försvinner efter ett tag.



Fått härliga sms och samtal hela dagen av underbara människor. Jag var orolig för att jag skulle bli bimboförklarad men alla (utom sambo) har varit väldigt positiva för min operation. På kvällen fick jag besök av sambo och en vän. Skönt, jag blir så rastlös fort. Killen vågade knappt titta på dem eller känna på dem. Han var så orolig över att jag skulle ha ont och han var inte så förtjust i idéen på att jag skulle göra det eftersom han gillade min bröst så som det var innan. Brösten är på operationsdagen spända, svullna och väldigt hårda. tar väl ca 3-6 mån innan de mjuknat ordentligt. Jag stannade kvar över natten så man kan få den hjälp som behövs om det skulle vara något. Imorgon skriver Örjan ut mig mellan 8-9 efter han tittat på min bröst och gett mig alla instruktioner som ska göras. Sen blir det att boka återbesök om några veckor samt om 3 mån. På proforma bjuder de även på en 30 min skönhetsbehandling när man gjort op.

Pris: 37000 kr. 34.000 för operation + 3000 kr för kapselförsäkring 5 år. Plus 500 kr konsultation första gången.

Inlägg: Jag tog geléhallon runda moderate plus profile cohesive 1 (mjukaste) från märket Mentor. La under muskeln. Höger 350 cc, vänster 275 cc.

Jag är 175 cm lång och väger ca 60 kg. Jag blir sjukskriven 3 veckor från jobbet eftersom jag masserar en hel del i mitt yrke.

Hoppas att detta inlägg lugnande någon :)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Grattis, vad kul. :) Alltid spännande när folk vågar "ta steget", haha. Själv är det nog dags snart, men är lite för nervös för operationen. Lite kluven var man ska göra det någonstans också, man vill ju ha ett seriöst ställe. Var inne på proforma clinic och kollade på behandlingar, men det stod ingenting om bröstförstoringar? Tyckte priset var bra så blev lite intresserad.

2012-01-09 @ 14:50:46
Postat av: Jenny

Hej,



Jag skriver till dig då jag skulle vara intresserad av att göra ett länkbyte med din blogg. Jag skulle kunna ge dig länkar på olika sidor.



Vänligen kontakta mig om du är intresserad!

Jenny Eriksson

2012-01-20 @ 14:56:05
Postat av: Louise

Hej

jag ska operera mig på proforma clinic nästa vecka också hos örjan och jag blir så himmla taggad av att läsa detta nu längtar jag bara ännu mera! :D





tack för att du dela med dig av detta!



Mvh Louise

2012-02-14 @ 15:51:14
Postat av: Emma

Gud ! Jag ska operera mig om tre veckor på Kosmetisk kirurgi i falköping jag är nervös som ett troll !! Ska ha 350 på båda ! föjler din blogg sjukt informations rik och bra !!

Svar: Hej Emma, tack för din kommentar. Du kommer inte ångra dig! 350 cc är nog mindre än de flesta lägger in så det kommer nog se väldigt fint ut tror jag!
Vänliga hälsningar
Michelle
Michelle

2013-05-17 @ 09:56:23
Postat av: Anonym

Hej!
Jag har också opererat mig på samma klinik och kirurg.
Upplevde du någon gång att ena bröstet var mjukare och saknade implantatets form jämte med det andra?
Mitt högra är runt och fint från alla vinklar.
Mitt vänstra saknar helt form och jag upplever det mer som en påse.. Högra har högprofil, och vänstra är helt platt upptill.. (Valt hög profil på båda implantaten)
Jag har tyvärr råkat ut för en infektion i vänster som resulterade att bröstet sprack upp pga det höga trycket inifrån från allt var.. Nu ska infektionen vara över enligt provsvar från en vecka sedan. Men börjar bli värre nu igen.. Varav jag frågar om du känner igen det jag beskrev med brösten så pass olika.. Är för att jag är orolig att implantatet har gått sönder på något vis (geléhallon, jag vet att det inte kan läka ut. Men om det är därför dom är så pass olika) väldigt tacksam för svar, maila gärna. Hoppas du har fått ditt önskade slut resultat, ner väldigt fint ut på bilderna!! Med vänlig hälsning

Svar: Hej,tack för din kommentar och fråga. Jag mailar dig ett privat mail med svar på dina frågor.
Michelle

2014-05-18 @ 19:01:50
Postat av: Fjalar

Med tanke på kvällens inslag i +Plus, så vill jag rekommendera att inte ha något med Proforma Clinic att göra över huvud taget. Något mer uppseendeväckande nonchalant i sitt bemötande mot en patient, som man så flagrant felbehandlat, får man leta efter. Dessutom kryddat med att helt neka att kommentera den felbehandling som t o m finns journalförd eller att uttrycka sin sympati för patienten i fråga. SKÄMS PROFORMA !!!!!

Svar: Hej, tack för din kommentar. Det inslaget har jag missat, måste kolla det omgående :-)
Michelle

2015-03-19 @ 22:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0