Lakrits smoothie


Hämtade ut min andra goodie-bag från Choklad- och lakritsbutiken i Stockholm. Så som jag längtat efter denna påse efter jag fick den förra som var helt fantastisk. All den lakrits jag fick förra gången gjorde en given succé på festen jag hade då. Killarna gillade salty, citronvrål och vi tjejer gillade extra salty och hallonvrål. Lakritssylten till osten blev ingen hit så det får bli ett nytt användingsområde till den. Jag ser verkligen fram emot lakritsfestivalen som är den 21-22 april i Stockholm. De ska ha en egen skönhets- och hudvårdsavdelning med lakrits. Där ska jag hänga!! 95 kr kostar entré om någon är sugen att gå dit.

I dagens påse fick jag äntligen det efterlängtade lakritspulvret från Pöyröö Puluveri som vann årets Salmiakki Finlandia pris i Helsingfors. Pulvret kan man kan använda till så mycket, så som Lakritsbruleé, krydda till fläskfilé, lakritsmuffin, smoothie osv. I just love it. Fick även med lakritshalstabletter från ekologiska natu-hit, brända mandlar med chili och lakrits som passar utmärkt till Staropramen från gammelstad knäck och karamell. Sist men inte minst så skickade Danska Lakrids by Johan Bulow med saltlakrits no2. Fick även ett recpetkort på jordgubbssmoothie med lakrits. Eftersom detta är en skönhetsblogg så borde en smoothie passa perfekt. Grymt god om du frågar mig men jag gillar all lakrits.

400 gram frysta jordgubbar
2 dl naturell yoghurt
2 tsk lakritssyrup (söt eller salt)
1 tsk lakritspulver
1 tsk vaniljsocker

Blanda alla ingredienser i en blender/mixer och toppa med mynta. MUMS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0