Starpil vax

Jag hann inte med att blogga igår. Ska på bröllop nu i helgen och jag är tärna så det är lite förberedelse. Nästa vecka kommer jag blogga som vanligt igen. Den här vecka blir det lite sporadiskt efter tillgång till dator och tid.

Idag hade jag ett möte med en tjej som är återförsäljare av ett vax som heter Starpil. Väldigt gullig tjej som verkar någelunda kunnig. Fick lite tips på andra vaxningstekniker som jag ska testa. Om jag förstod henne rätt så är Starpil en förbättring på Depilflax som funnit på marknaden i många år. Starpil hade väldigt många olika vaxsorter så man finner något för alla hudtyper, strån och vaxningsområden. De har bland annar ett kasettvax med rödvin (me like). Beronde på vilket vax man väljer så har de olika smältpunkter, vilket gynnar kunden och dess behov. Många märken har som argumnet att varmare vax öppnar upp hårsäckarna mer, men är vaxet förvarmt så släpper man även hud. Hur många är det som inte fått en negativ effekt på vaxning?

Bra salonger kan urskilja bra och skonsamt vax mot vanlig vax som sliter på huden. Hon berättade att man har ett vax till brasilianskt, ett till ansikte, ett till armhålor, ett till insida lår samt ett till ben. Alla områden har olika känslighet i huden och behöver därför ha olika vax. Jag ska testa en vaxkassett jag fick av henne imorgon på den blivande bruden. Guldvaxet som vi fick att testa väntar jag med på en kund, det blir en medarbetare som får vara testperson först. Guldvaxet har en lägre smälttempratur och är drför perfekt till det känsliga området i underlivet. Någon som testat detta vax?

Varierar i pris. 26 kr/st för en vaxkasset hos sybrobeauty.se men endast 14 kr/st hos combimed.se (då endast utvalda kasetter).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0