Lycon nordic vax - demostration

 
Så idag var det dags att få demostrationen av vaxet som ska klara 1 mm lång hår. Upp till bevis helt enkelt! Mötte upp Jeanette på Odenplan och hon började värma på det rosa varmvaxet Rosette. Hon berättade snabbt om bakgrunden som att märket är från Australien och började användas 1978 av skönhetsterapeuten Lydia Jordane. Idag finns Lycon Nordic i 35 länder runt om i världen. Det som skiljer detta vax från andra vaxsorter är att de tar hårstån ner till 1 mm samt att vaxet har en lägre tempratur. Varmvaxet har en tempratur på 55 grader medan det varmvaxet jag arbetar med är på 68 grader. Det som skiljer är också att med detta varmvax som lägger du på en olja innan appliceringen av vaxet. Detta för attdet är mer skonsamt för huden och om du behöver kan du vaxa samma område flera gånger vilket du annars inte ska göra med annat vax för att det skadar huden. Det rosa vaxet är mer krämigt än andra vax jag arbetat med och ska inte svalna lika länge som många varmvax kräver.
 
 
Modellen fick sina armhålor vaxade och Jeanette visade en annan sorts vaxteknik med träspateln (metallspatel går ej att använda på detta vax) för att få ett bättre resultat sen när du drar bort vaxkakan. Det krävs en viss vaxteknik för att få det bästa resultatet med detta vax. Använder du spateln fel så lossnar kakan i kanterna, samma sak gäller om du lägger på för mycket olja. Stråna följde med på modellen men jag var inte riktigt övertygand än eftersom hon hade längre hår än 1 mm, så jag testade vaxet på min arm som jag rakade för 2 dagar sen. Vad tror ni att jag ser på vaxkakan när jag drar bort den? Jo hår!! Hur är det möjligt, jag kan ju knappt ta dem med pincetten. Helt fantastiskt! Hon visade en helt annan sorts vaxning mot vad man är van vid. Själv har man lärt sig  att rengör huden med hudsprit, talka området, vaxa, sprita igen och efterbehandla med aloe vera, tee tree alt. bara lägg på lite kalk. Här är det en rengöringscreme, olja, vax, rengöringcreme och avslutningsvis en lugnande produkt alt. medel mot inåtväxta strån.
 
Bra priset på vaxet med. Hon ska skicka mig några produkter som jag ska testa men än så länge känner jag mig övertygad.
 

Kommentarer
Postat av: Bettan

ååh, intressant =)

2012-09-11 @ 14:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0