Ny godkänd hudterapeut utbildning

 
Nu finns det ytterligare ett hopp till er som vill bli hudterapeuter men inte vill betala stora summor till privatskolorna efter ni avslutat er friskvårdsutbildning. I början av hösten 2013 startar en kompletterande hudterapeututbildning på Kungsholmens Västra Gymnasium med CSN möjligeheter.
 
"Den kompletterande utbildningen skall ge dig, som har en grundutbildning i hudvård inom gymnasieskolan eller motsvarande, de kunskaper som krävs för att för att arbeta som Hudterapeut. Efter avslutad utbildningen, med godkända betyg finns möjlighet att söka medlemskap i Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation, SHR, och få yrkestiteln Auktoriserad Hudterapeut."

Utbildningen är lagt på ett år, dvs 200 yrkeshögskolepoäng och man läser på heltid. Efter avslutad utbildning får du en yrkeshögskoleexamen. För att söka in krävs det att du har följande:

1. slutbetyg från hantverksprogrammet inriktning hudvård med lägst godkända betyg i minst 2 250 gymnasiepoäng
eller
2. examen från utbildning inom hantverksprogrammet inriktning hudvård från gymnasie- eller
vuxenutbildning i Sverige eller utlandet motsvarande gymnasieskolans hantverksprogram inriktning
hudvård.


Det var en sån här utbildning jag saknade efter att jag hade läst SPA-programmet i Örnsköldsvik, men eftersom det inte fanns så fick jag betala min utbildning till Hudterapeut. För er andra som inte har förkundsskaperna så finns det fortfarande hopp på de andra skolorna som man inte behöver betala för.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0