BareMinerals Natural Sunscreen SPF 30

 
Dermarome som är återförsäljare av en massa härliga märken som BareMinerals, Essie, Decléor, Matis, Carita, CoffeBerry, Md formulations osv hade utförsäljning/flyttrea måndag och tisdag. Det är ju så att det skär i hjärtat när man inte går dit. Jag gick inte för jag vet hur det blir, man handlar ALLT. Men så idag var det halva rea-priset så då kunde jag inte låta bli när en arbetskollega var där och shoppade för andra dagen i rad. Så hon köpte 3 saker åt mig från BareMinerals.
 
Flawless mascara för endast 10 kr (ord. 365 kr)
Faux & Foxy (Solpuder, borste och läppglans) för endast 100 kr (ord. pris 499 kr)
Solskydd 30 i färgad puderform för endast 20 kr (ord. pris 650 kr)
 
Idag tänkte jag berätta om om solskyddet.
 
Så här dags är det viktigt att tänka på solskydd för att inte bränna sig. Från BareMinerals finns det ett solskydd i puderform som är ett 100% naturligt och som skyddar huden från solskador utan att ge en tung och fet finish som man kan få från en del solskydd. Detta viktlösa, mineralrika solpuder varken kladdar eller härsknar och kan användas på hela kroppen. Känns lätt och behagligt mot huden och täpper inte till porerna eller irriterar. Ger ett högt och effektivt UV-skydd i mineralform, som appliceras med en inbyggd borste.

Fungerar både under och ovanpå foundation, och kan återappliceras utan att förstöra makeupen. Kan självklart även användas utan smink. När man är ute i solen bör man smörja in sig varannan timme för att få fullt UV-skydd och nästan av oss vill nog inte smörja in ansiktet med en creme på sminket, och då är detta solskydd en fantastisk ersättare. Perfekt även till män som vistas ute i solen som ex. golfare.

Pris: 650 kr för 4 g och finns i 3 olika färger och en ofärgad.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0