Facial cleanser från MD Formulation

 
En annan av mina favoritprodukter som jag inte vill leva utan är Facial Cleanser från MD Formulation. Ni märker kanske att jag är väldigt förtjust i just märket MD. En av alla anledningar är för att jag fått en bättre och friskare hy sen jag började med deras produkter.
 
Vad är det då som är så bra med denna rengöring?
För det första vill jag nämna att det är 3 in 1 rengöring (rengöring, peeling, ansiktsvatten). Hur många produkter är det? Där försvann minst en produkt från era badrumsskåp om ni skulle välja denna produkt istället. Denna mjuka rengöringscreme tar bort orenheter, makeup och talgöverskott effektivt. Facial cleanser innehåller Glykolsyra 12 % (AHA-syra från sockerbetor) som skonsamt tar bort döda hudceller och ökar fuktnivån i huden samtidigt som huden förbereds inför kommande återfuktande creme. Formulan är fett- och parfymfri, icke-komedogen (täpper ej till porerna) samt dermatologiskt testad (testat på människor i frivillig studie). Resultatet blir en len hud med fantastis lyster. Ni har väl alla sett hur jag glänser ;-)
PH-värdet är 3,8 vilket är bra då huden är på cirka 5,5. Rengöringen passar alla hudtyper.
 
 
 
Glykolsyra
Denna rengöring innehåller Glykolsyra 12 % vilketi korta slängar menas en Alpha Hydroxy Acid (AHA) som finns naturligt i sockerrör. Glykolsyra är den allra minsta AHA-molekylen som finns, med enbart en kolatom, vilket gör att den har bäst penetrationsförmåga av alla fruktsyror och påverkar dermis som är vårt andra hudlager. Hudlagren börjar med Subcutis, därefter Dermis och sist Epidermis. Större AHA-syror verkar endast på ytan av huden. Det är dessutom den enda AHA-syran med bevisad och dokumenterad antirynkeffekt. MD formulations patenterade glykolsyra kallas Glycolic Compound och ger maximalt resultat med minimal risk för irritation då PH värdet är över 3,5. Glykolsyra främjar en snabb exfoliering av förbrukade hudceller och förbättrar hudens cellulära metabolism. Syran djupbehandlar och reparerar solrelaterade skador, igentäppta och förstorade porer, acne, hyperpigmentering samt ojämn hudton. Den förfinar även ojämn, grov hudstruktur, reducerar fina linjer och rynkor och motverkar torr och fuktfattig hud.
 
 
 
Användning
Ta rengöring, ungefär lika liten klick som en guldtia och massera in på torr hud. Tillsätt lite vatten och skölj av noga. Önskar du en mildare rengöring kan du använda rengöringen på fuktig hud. För om man applicerar rengöringen direkt på torr hud först så blir den mer koncentrerad mot när du blandar direkt ut den med lite vatten, då den istället blir lite utspädd och något mildare.
 
Tips
1 till 2 gång i veckan kan du låta rengöringen ligga kvar och verka på huden i cirka 10 min som en peeling. Enkelt, snabbt och smidigt.
 
Pris
395 kr för 250 ml
 
 
 
Ingredienser
Water, Amoium Glycolate, Cethyl alchol, Glycolic Acid, Stearyl Alcohol, Sorbitol, Ammonium Lauryl Sulfate, Methylparaben, Propylparaben

Kommentarer
Postat av: pubes

jag brukar blanda den med bikarbonat & honung, blir en fluffig rengörningsmask. älskar'n! :)

Svar: Det var ett bra tips. Det ska jag testa ikväll :-)
Michelle

2013-09-20 @ 22:08:42
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0