Lyxigt AHA-kit i julklapp

 
2 veckor kvar till julafton! Börjar ni få panik över vad ni ska köpa? Jag har ett jättebra tips som kan passa mamma, syster eller någon annan i familjen som är intresserad av hudvård. Jag har hittat en väldigt bra AHA-kit som jag kommer ge bort i julklapp från Gilda Cosmetic. Den levereras i en fin förpackning. De har en kampanj nu där man får en AHA-mask, AHA-gel och en AHA-lotion med 40 % rabatt. Det är nästan för bra för att vara sant!
 
 
 
Jag har berättat hur bra AHA-syra är förut men för de med lite sämre minne så kan jag upprepa mig igen! AHA-syra är en av mina favoritigredienser då den verkar på många bra sätt. Bland annat så jämnar den ut hudtonen och lämnar huden len, återfuktad och med lyster. Förutom det verkar AHA-syran för att jämna ut pigmenterinar då den motverkar melaninproduktionen, minskar ytliga ärr och verkar anti-age. Hur kan man inte älska denna fantastiska molekyl som verkar på så många områden?!
 
I det här kitet följer som sagt en AHA-mask, AHA- gel & en AHA-lotion.
 
AHA - gel
En lätt fuktbevarande gel som verkar avslappande och vitaliserande på huden samtidigt som den påverkar fina linjer och rynkor i huden. Ger huden mer lyster. Tuben är på 40 ml.
Användning: Ska användas som ett serum under din vanliga creme.
 
 
AHA - mask
En gel-aktig mask som ger en mer ungdomlig hud genom att påverka pigmentfläckar och förminskar porerna. Dessutom blir huden len, spänstigare och mer återfuktande. Även bra till fet och oren hud. Tuben är på 50 ml.
Användning: Applicera en gång i veckan under de tre första veckorna och låt verka endast i ca 5 min. Sedan kan tiden ökas på allteftersom men låt den aldrig ligga på längre än 15 min och använd max 3 gånger per vecka.
 
 
AHA - lotion
Ett skonsamt ansiktsvatten som binder fukt i huden. AHA-syran minimerar fina linjer. Flaskan är på 125 ml.
Användnning: Applicera på en torr bomullstuss och svep över ansiktet efter rengöring men innan creme.

 
AHA-gel och AHA-lotion ska användas varannan kväll under ca 3 veckor, därefter varje kväll i ca 3 veckor. Efter dessa 6 veckor kan man använda dem både morgon och kväll om man vill. För att få den bästa effekten av AHA-syror ska man vänja in huden långsamt. Du ska ta hand om huden, inte förstöra den. En känslig hud mår bäst av att man använder AHA-produter varannan dag medan en normal hy, tålig hy, oren hy mår bra av att man använder det varje dag.
 
Pris: 999 kr (ord. 1677 kr). Kan beställas på bland annat www.gildacosmetic.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0