MD formulations slutar i Sverige

 
Jag har vetat om det ett tag, eller sen februari. Men tyvärr så stämmer ryktet. MD Formulations ska sluta att säljas i Europa. De kommer endast finnas i några delstater av USA. Väldigt tråkigt då detta märke verkligen ger ett bra resultat och passar för de flesta hudtyper. Grundaren och skaparen av MD Formulationen (Joe Lewis) kommer lansera en ny serie i Augusti som heter Elisabeth Arden PRO som påminner om MD och Priori. De ska vara mer aktiva men jag har inte testat dem själv än. Jag väntar med spänning på att få gå utbildningen i Augusti. De fantastiska peelingpads från MD kommer att finnas kvar och då för 3 olika hudtyper med olika styrkor på AHA hos Elisabeth Arden Pro. Vill ni inte testa dem så kan ni alltid testa Jan Marini som ska vara likvärdig MD formulationen då en av grundarna av MD har startat upp det. Så passa på att hamstra upp på MD nu innan de slutas säljas i sommar så har ni säkrat er hudvård ett tag framåt tills ni hittar nya produkter som ger lika bra resultat.
 
 

 

Kommentarer
Postat av: solveig osseen

Jag är allergisk mot div ingredienser i skönhetsprod och det verkar som om dessa allergener förekommer alltmera. Har länge använt md
Formulation och till min olycka säljs detta inte längre. Jan Marini sägs vara likvärdigt, men innehåller ammonium....
vilka produkter är fria från acrylates, eteriska oljor och parfymämnen av olika slag?

Svar: Hej, oj då, det måste ha varit tråkigt för dig när de slutade säljas i Sverige. Har du tur så kan de finnas kvar i USA som du kan beställa via nätet. Välj då en seriös sida så att du inte får fejk produkter. Du ska titta på mer medicinska märken som ex, Dermalogica, Exuviance, Neostrata, Citamed och liknande. Kan inte lova att de inte håller dessa 3 ingredienser men känns som chansen är stor att de inte gör det. Jag kan maila till Dermalogica och kolla om du önskar. Vissa produkter i behandlingen använder de eteriska oljor men det finns produkter utan det. Parfymämnen undviker och jag kan inte svara på om de är fria från salter men känns som de borde det. Jag kollar och återkommer.
Michelle

2015-03-10 @ 23:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0